۳ روش مختلف طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی سریع و فوری

در گزارش زیر طرز تهیه ترشی فلفل سبز را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ترشی فلفل سبز خانگی یکی از پرطرفدارترین انواع ترشی در دنیا است که می‌توانید آن را در کنار غذا و یا همراه با ساندویچ میل کنید. عطر و طعم دلپذیر این ترشی مزه فوق‌العاده‌ای به غذا می‌بخشد و اشتهای شما را برای خوردن انواع غذا‌ها بیشتر می‌کند. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی این ترشی فلفل سبز تند را آماده کنید. در این مقاله می‌توانید ۳ روش مختلف برای درست کردن ترشی فلفل سبز تند خانگی را در ادامه بخوانید.

روش اول طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی

۳ روش مختلف طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی سریع و فوری

مواد لازم

فلفل سبز تند خرد شده: ۳ تا ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سرکه سفید: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

سیر خرد شده: ۴ حبه

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

نمک: ۲ قاشق غذاخوری

دانه فلفل سیاه: ۳ قاشق غذاخوری


بیشتربخوانید

آموزش آشپزی؛ از کنجه کباب لاری و چیکن پوتین خوشمزه و محبوب تا شاهی کورمای هندی + تصاویر

آموزش آشپزی؛ از پلو شوشتری و دونات خامه‌ای لذیذ تا کیمچی غذای محبوب کره‌ای + تصاویر


طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی باید فلفل سبز‌ها را خوب بشویید و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند. سپس برای درست کردن این ترشی فلفل سبز یک تخته و چاقوی تیز آماده کنید. فلفل‌ها را برش دهید و به صورت حلقه‌هایی نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم ببرید.

در دومین مرحله از درست کردن ترشی فلفل سبز تند باید سرکه، سیر، دانه‌های فلفل سیاه، نمک و شکر را با هم ترکیب کنید. قابلمه را حرارت ملایم روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید مواد ۲ دقیقه روی حرارت باشند. حال فلفل‌ها را داخل شیشه ترشی تمیز و خشک بریزید. مایع داغی که از ترکیب سرکه و سایر مواد تهیه کردید را روی فلفل سبز‌ها بریزید و درب آن را محکم ببندید. ترشی را در یخچال قرار دهید و بعد از چند روی می‌توانید آن را مصرف کنید.

روش دوم طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند فوری

 

۳ روش مختلف طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی سریع و فوری

مواد لازم

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سبز تند: حدود ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار (حدود ۳۵۰ گرم)

سیر: ۴ حبه

سرکه سفید: ۱+۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: نصف قاشق چای خوری

برگ بو: ۱ عدد (اختیاری)

زیره: ۱ تا ۲ قاشق چای خوری (اختیاری)

دانه خردل: ۱ تا ۲ قاشق چای خوری (اختیاری)

فلفل سیاه: ۱ تا ۲ قاشق چای خوری (اختیاری)


طرز تهیه

در اولین مرحله از تهیه ترشی فلفل سبز خانگی باید در یک ماهیتابه بزرگ مقداری روغن بریزید. شعله گاز را روی حرارت متوسط تا زیاد تنظیم کنید. سپس ساقه فلفل‌ها را کمی کوتاه کنید و سیر‌ها را به دو نیم تقسیم کنید و به روغن اضافه نمایید. مواد را برای ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا نرم شوند. بعد از اینکه فلفل‌ها مقداری نرم شدند شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا کمی خنک شوند.

در دومین مرحله از تهیه ترشی فلفل سبز بعد از اینکه فلفل و سیر‌های تفت داده شده خنک شدند، آن‌ها را داخل یک شیشه بریزید. در یک قابلمه سرکه را با آب، شکر و نمک ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نمک و شکر کاملاً در آب حل شوند. همه ادویه‌ها و مواد طعم دهنده را به فلفل‌ها اضافه کنید و ترکیب سرکه را به شیشه اضافه کنید. ترشی را برای چند ساعت بیرون یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود. سپس درب آن را محکم کنید و در یخچال بگذارید. می‌توانید از این روش برای درست کردن ترشی با فلفل‌های خرد شده و حتی له شده و به صورت لیته نیز استفاده کنید.

روش سوم طرز تهیه ترشی فلفل سبز همدانی

۳ روش مختلف طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی سریع و فوری

مواد لازم برای یک شیشه ترشی

فلفل سبز: نیم کیلوگرم

ترخون: ۳ شاخه

سیر: ۶ حبه

سرکه سفید: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم


طرز تهیه

در اولین مرحله از تهیه ترشی فلفل سبز تند باید فلفل‌ها را بشویید و به صورت خرد شده یا درسته داخل یک قابلمه بریزید. برای این ترشی از فلفل هالوپینو هم می‌توانید استفاده کنید. سپس در قابلمه به اندازه‌ای که فلفل‌ها کاملاً در آب فرو بروند، آب بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط تا زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. بعد از اینکه آب جوش آمد، ۴ قاشق نمک به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا نمک خوب در آب حل شود. سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید آب سرد شود. این کار موجب از بین رفتن تلخی و تندی اضافه فلفل می‌شود.

در مرحله دوم از ترشی فلفل سبز تند باید فلفل سبز‌ها را از داخل قابلمه خارج کنید و در آبکش بریزید و با آب سرد بشویید. بعد از سرد شدن آب داخل قابلمه، فلفل سبز‌ها را دوباره داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید و برای ۲۴ ساعت به حال خود رها کنید. بعد از یک روز درب قابلمه را بردارید و دوباره فلفل سبز‌ها را جدا کنید و در آبکش بریزید و با آب بشویید و برای ۱۵ دقیقه در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود. در نهایت فلفل‌ها را روی پارچه‌ای تمیز پهن کنید.

در سومین مرحله از درست کردن ترشی فلفل سبز باید فلفل‌ها را کاملاً با دستمال خشک کنید تا هیچ رطوبتی نداشته باشند. سپس سیر‌ها را پوست بگیرید و کاملاً خشک کنید. حال یک لایه فلفل سبز‌های کاملاً خشک شده را داخل شیشه بریزید. چند شاخه ترخون و سیر به آن اضافه کنید و بعد لایه بعدی را بچینید تا جایی که شیشه کاملاً پر شود. در آخر شیشه را با سرکه پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. درب شیشه را محکم کنید و آن را در یخچال قرار دهید. بعد از ۱۰ روز این ترشی فلفل سبز خوشمزه آماده است و می‌توانید آن را همراه غذا میل کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قربانعلی‌یاوری
۱۸:۵۲ ۲۹ دی ۱۳۹۹
من‌نمدانم‌چرامردم‌فکرهم‌دیگه‌نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
علت اینکه ترشی فلفل تلخ میشه چیه؟
آخرین اخبار