پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان غیرحضوری شد

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز از پرداخت کمک هدیه ازدواج برای بیمه شدگان در قالب طرح ۳۰۷۰ سازمان تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری خبر داد.

ابوالحسن قورچیان، سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به بحث کمک هزینه ازدواج گفت: به استناد ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی، بیمه شده باید ۴ شرط را داشته باشد تا مستحق دریافت کمک هزینه ازدواج شود.

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز افزود: سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان زن یا مرد که برای اولین بار ازدواج می‌کنند و دارای شرایط قانونی لازم هستد، مبلغی به عنوان کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کند.  

قورچیان گفت: بر این اساس، بیمه شده طی ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته باشد و حق بیمه این مدت را پرداخت کرده باشد.

او افزود: باید در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد و ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد تا کمک هزینه ازدواج به فرد تعلق گیرد.

سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز گفت: استفاده از خدمات دیجیتال و غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی از طریق ثبت شماره همراه و حساب بانکی بیمه شده با مراجعه به آدرس http://eservices.tamin.ir به سهولت امکان پذیر بوده و   مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان نیز با شماره گویای ۱۴۲۰ به صورت شبانه روزی پاسخگوی سئوالات بیمه شدگان است.

انتهای یپام /ر  .ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.