افزایش ۲.۵ برابری مبتلایان به کرونا در ۲.۵ ماه

شمار مبتلایان به کرونا در مازندران از ۲ ماه و نیم قبل تاکنون ۲ و نیم برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  موسوی رییس علوم پزشکی مازندران گفت: ابتلا به کرونا در  مازندران از ۲ ماه و نیم قبل، روند افزایشی داشته و مجموع بیماران حدودا ۲.۵ برابر شده است.

او افزود: بیمارستان‌های مازندران از آمادگی کامل برخوردار هستند و مشکلی در خدمت رسانی وجود ندارد، اما اما باید تلاش کنیم تا روند افزایشی، کاهش یابد.

رییس علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۶ هزار و ۹۹۰ نفر تاکنون در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تشخیص قطعی کووید ۱۹ بستری شدند.

موسوی با بیان اینکه مسافرت‌ها تاثیر مستقیم بر شیوع کرونا دارد، ادامه داد: ممکن است برخی از استان‌ها با توجه به شرایط کرونایی ممنوعیتی برای خروج ساکنان خود نداشته باشند، اما ما از ستاد ملی مقابله با کرونا تشدید در کنترل ورود به استان را خواستار شدیم.

بیشتر بخوانید

او گفت: برخی افراد که پایان هفته وارد مازندران می‌شوند بومی استان، اما ساکن در استان دیگر هستند که معمولا حضور آن‌ها سبب ایجاد دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید می‌شود که خطرناک است.

رییس علوم پزشکی مازندران افزود: مسافران غیر بومی نیز معمولا به صورت چند خانوادگی در فضایی کوچک اقامت می‌کنند که حضورشان کنار هم و تردد آن‌ها در بازار برای خرید روزانه خطر آفرین است.

موسوی با بیان اینکه کشور سه پیک ابتلا به کرونا را پشت سر گذاشت، اما مازندران در اوج شیوع این بیماری وارد پیک سوم نشده بود، ادامه داد: مناطق قرمز کشور اکنون به سمت کاهش سطح بیماری رفتند، اما مازندران وارد دوره موج سوم شده است.

او گفت: از ستاد ملی کرونا علاوه بر مباحث لجستیکی و تجهیزات خواستیم اعمال محدودیت‌های تردد به مازندران بیشتر شود که امیدواریم با تداوم حمایت‌ها شیوع این بیماری در یک تا دو هفته پیش رو به ثبات و کاهش برسد.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.