۷۲۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب در سیستان و بلوچستان کشف شد

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۷۲۴ فقره انشعاب غیرمجاز آب هفته گذشته در راستای تحقق عدالت اجتماعی در این استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،فرهاد سرگلزایی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  گفت:تیم‌های شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز در سطح شهر‌ها و روستا‌های سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

او تصریح کرد: بنا بر گزارش مسوول اجراییات آب در هفته‌ای که گذشت با فعالیت مستمر تیم‌های شناسایی، تعداد ۳۴ فقره انشعاب غیرمجاز و جمع‌آوری ۲۰۰ مترطول شبکه غیرمجاز در شهر سراوان، ۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در شهر آسپیچ محمدی، ۹۰ فقره انشعاب غیرمجاز در شهر جالق و تعداد ۵۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در روستا‌های تحت پوشش شهر سوران شناسایی، قطع و تعیین تکلیف شده است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش انشعابات غیرمجاز، آینده منابع آبی شهر‌ها و روستا‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ افزود: برای مقابله با انشعابات غیرمجاز همه دستگاه‌های مرتبط بویژه مراجع قضایی باید ورود کنند.

او تصریح کرد: وجود اشتراک‌های غیرمجاز در شهر‌ها و روستاها، هزینه‌های جاری ادارات آبفا را افزایش داده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.

سرگلزایی با اشاره به انشعابات غیرمجاز به عنوان مهمترین عامل هدر رفت آب گفت: ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه‌گیری، عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد و نصب غیراصولی آن از جمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

او تصریح کرد: شهروندان هرگونه تخلف انشعاب آب را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۲۲ به شرکت آب و فاضلاب اطلاع دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار