محور اصلی پروژه پل قدس اردبیل امسال به بهره برداری می‌رسد

شهردار اردبیل گفت: محور اصلی پروژه پل قدس اردبیل تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در جلسه شورای فنی استان اردبیل گفت: محور اصلی این پروژه تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و فاز بعدی که شامل تقاطع‌های مختلف در مسیر مسجد قدس و تالار میلاد است، در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او اظهار کرد: از سال ۹۵ و با منابع داخلی شهرداری احداث این پل شروع شده و قرار بود با انعقاد قراردادی که با بانک شهر به عنوان سهام‌دار شهرداری‌ها انجام شده بود، این پروژه تأمین اعتبار شده و به سرانجام برسد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: هر چند شهرداری اردبیل چندان منابعی را در بانک شهر ندارد و به دلیل بالا بودن مبلغ پیمان بانک شهر از ادامه همکاری در احداث این پل انصراف داد و اجرای پروژه با تأخیر و تعلل روبه‌رو شد.

لطف اللهیان گفت: با مشکلاتی که در دو سال گذشته در فرآیند اجرایی پروژه داشتیم تنها موفق شدیم فاز اول آن را به بهره‌برداری رسانده و مابقی پروژه در روند اجرایی با تأخیر و تعلل روبه‌رو شد.

او افزود: هر چند قرار بود سال ۹۸ پل قدس به بهره‌برداری برسد، اما به دلیل تغییرات وحشتناک قیمت‌ها در سال ۹۸ و ۹۹، ما با مشکلات جدی در تأمین مصالح و تجهیزات مورد نیاز روبه‌رو شدیم به طوریکه توان خرید آهن‌آلات و میلگرد را نداشتیم.

شهردار اردبیل بیان کرد: در بازدیدی که استاندار اردبیل از این پروژه داشتند، قرار شد با تأمین منابع دولتی روند اجرایی پل قدس سرعت بیشتری بگیرد که از امسال با تخصیص این منابع در دو بخش اجرای پروژه سرعت مناسبی به خود گرفته است.

لطف‌اللهیان اضافه کرد: بخش اول منابع دولتی به ارزش ۴۵ میلیارد تومان و به شکل اوراق تأمین شد و ما نسبت به خرید میلگرد، آهن‌آلات و برخی از مصالح مورد نیاز اقدام کردیم که البته قرار است تا پایان امسال همه این اسناد در اختیار پیمانکار قرار گیرد.

او بیان کرد: در بخش دوم تأمین اعتبارات دولتی ۳۶ میلیارد تومان منابع به صورت نقدی برای این پروژه تأمین شد که ما در مراحل مختلف نسبت به سرعت گرفتن اجرای پروژه و تأمین مصالح اقدام کردیم.

شهردار اردبیل طول عرشه را بیش از یک کیلومتر اعلام کرد و گفت: با همکاری پیمانکار و تدابیر مناسب سعی کردیم تا از انسداد ترافیکی در مسیر‌های اصلی به ویژه خیابان امام جلوگیری کرده و کمترین محدودیت را در تردد هموطنان در این مسیر‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.