آغاز فاز اول مرمت خانه خدیوی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: فاز اول مرمت خانه خدیوی در شهر زنجان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در فاز اول مرمت خانه خدیوی، پوشش سقف، تیرریزی و شیروانی مرمت و استحکام بخشی خواهد شد تا از نفوذ رطوبت جلوگیری شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سالیان متمادی از این بنا نگهداری اصولی انجام نشده است، نیاز به مرمت اساسی، مقاوم سازی و رطوبت زدایی دارد.
 
ارجمند افزود: مرمت خانه خدیوی براساس اعتباری که ابلاغ می‌شود فاز بندی شده است و با توجه به ابلاغ اولین اعتبار، براساس اولویت مرمت فاز اول مرمت این خانه شروع خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی زنجان گفت: همه اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از تخریب عمارت خدیوی و همچنین نصب داربست، علائم خطر و شمع گذاری در داخل این مجموعه  انجام خواهد شد.

ارجمند بیان کرد: تعداد زیادی از خانه‌های تاریخی که در حال حاضر سکونت در آن‌ها وجود دارد توسط مالکین شخصی مرمت و حفاظت می‌شود و میراث فرهنگی نیز در کنار بررسی روند حفاظت از آن‌ها در مرمت بنا‌ها به مالکین کمک می‌کند.

او افزود: این عمارت در فهرست آثار ملی قرار دارد و از نظر دوره تاریخی متعلق به اواخر قاجاریه و اوایل پهلوی اول است.
 
ارجمند در انتها گفت: این بنا در دو طبقه با مساحت ۴۰۰ متر مربع ساخته شده و از جمله بنا‌هایی است که می تواند شناسنامه معماری منطقه زنجان را حفظ کند.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.