سه روایت از شجاعت های سردار دلها در «سرباز سردار»

امین پورمند کارگردان شجاعت های سردار سلیمانی را در «سرباز سردار» روایت می کند.

امین پورمند کارگردان نمایش «سرباز سردار» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ایده اجرای این نمایش گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی، رسالتی بر گردن ما بود که اثری با موضوع حاج قاسم تولید کنیم. پس از گذشت چندین ماه، حوزه هنری استان مازندران چهار نمایش نامه را به ما پیشنهاد دادند که البته اجرای نمایش بر اساس  این چهار اثر نمایشی را به سایر استان‌ها پیشنهاد کرده بودند که ما نمایش نامه «سرباز سردار» را از میان آنها انتخاب کردیم.

وی در ادامه افزود:  نمایش «سرباز سردار» را با همکاری اداره  کل ارشاد استان مازندران و  اداره بنیاد حفظ آثار و نشر مازندران و  اداره حوزه هنری استان مازندران تولید کردیم.

 پورمند از موضوع این نمایش گفت: ما سه روایت مستند از حاج قاسم را انتخاب کردیم؛ در روایت اول به هشت سال دفاع مقدس و حضور ایشان در کنار شهید حسین یوسف الهی-دوست و هم رزم وی  که سردار وصیت کرده بود در کنار او دفن شود- در جبهه های نبرد می پردازیم. روایت دوم به زمان حمله داعش به کردستان عراق اشاره دارد که مسعود بارزانی از سردار سلیمانی درخواست کمک کرده بود و سردار سریع خودش را به کردستان عراق می رساند و در نتیجه آن، داعش بیست کیلومتر عقب نشینی می کند.

این کارگردان در ادامه افزود: روایت سوم نمایش «سرباز سردار»؛ به دوست، رفیق و برادر حاج قاسم یعنی شهید عماد مغنیه، شهدای شاخص مقاومت لبنان می پردازیم.


سه روایت از حضور سردار سلیمانی در مقاطع زمانی مختلف در نمایش «سرباز»

پورمند درباره مدت زمان اجرای این نمایش گفت: زمان اجرای این نمایش ۲۵ دقیقه است و پروسه تمرین آن سه ماه طول کشید.

کارگردان نمایش «سرباز سردار» درباره فرم صحنه این نمایش اظهار کرد: صحنه ما یک رینگ بوکس است و رنگ رینگ ما با توجه به روایت‌ها تغییر می‌کند. رینگ روایت اول ما، خاکی است و ما از ربان‌های رنگی استفاده کردیم که بنا به موضوع هر روایت تغییر می‌کند. تلاش کردم در طراحی صحنه از المان‌های به روز استفاده کنیم.

پورمند در ادامه درباره صحنه این نمایش گفت: ربان اول به دلیل رینگ خاکی جنگ، خاکی رنگ بود که المان مورد استفاده آن خاکریز بود.
ربان دوم ما به دلیل حضور داعش در کردستان عراق سیاه رنگ بود. ربان سوم، به دلیل شهادت حاج قاسم و عماد مغنیه رمان سرخ بود؛ زیرا عماد مغنیه هم مانند حاج قاسم ترور شده بود و استفاده از رنگ‌ها در ربان‌ها نمادین بود.

سه روایت از حضور سردار سلیمانی در مقاطع زمانی مختلف در نمایش «سرباز»
وی در پایان درباره نقاط کمی و کیفی جشنواره تیاتر سردار آسمانی گفت: پراکندگی اجرا در بخش‌های مختلف در استان‌ها را داشتیم. در استان کرمان تئاتر خیابانی در شهر رفسنجان، تئاتر صحنه ای‌ها در شهر سیرجان و اختتامیه در شهر کرمان برگزار شد. درگیر کردن کل استان برای اجرای تئاتر مثبت است. اگر سال اینده شهر رفسنجان میزبان باشد با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری بود قطعا کیفیت برگزاری بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
خیلی ممنون از لطف شما خداراشکر کسانی هستند با عشق به سرباز ولایت تاتر درشان سردار شهید میسازند خداقوت انشالله ادامه داشته باشد
آخرین اخبار