معمای کمبود روغن در فروشگاه‌ها/ پای واردات روغن مایع و جامد به کشور باز می‌شود؟

با گذشت حدود سه ماه از آشفتگی بازار روغن و تلاش مسئولان برای ساماندهی بازار، اما همچنان این کالا در فروشگاه‌ها با قیمت‌های کاذب به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با گذشت بیش از سه ماه از آشفتگی بازار روغن و تلاش مسئولان برای ساماندهی بازار، اما برخی مغازه داران به بهانه های مختلف  همچنان بر قیمت های کاذب اصرار می ورزند تا بتوانند از آب گل آلود، سودهای غیر منطقی به جیب بزنند و با نشر خبرهایی مبنی بر کمبود روغن، خریداران را نگران آینده بازار کنند.

آمارها نشان می دهد که واردات روغن خام در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد و انواع دانه های روغنی ۱۱ درصد کاهش یافته است که این امر منتج به کاهش ۱۵ درصدی تولید روغن و التهاب مقطعی بازار شد، با عرضه روغن از ذخایر شرکت بازرگانی دولتی به کارخانه های روغن تا حدودی مشکلات مرتفع شده است که استمرار آرامش این بازار در گرو تخصیص و تامین به موقع ارز واردات روغن خام و دانه های روغنی است. هر چند دبیر انجمن صنایع روغن کشی معتقد است که واردات دانه های روغنی باید جایگزین روغن خام و کنجاله شود تا علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور با فعالیت کارخانه ها، اشتغال کشور حفظ شود.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که کاهش واردات ناشی از مشکلات تخصیص ارز و گرانی حلب زمینه را برای التهاب موقت بازار روغن فراهم کرد که با تلاش مسئولان ذی ربط تا حدودی بازار به آرامش رسیده است . انجمن روغن نباتی طی تفاهم‌نامه ای با شرکت بازرگانی دولتی در نظر دارد که عرضه در ماه های پایانی سال را افزایش دهد تا با ازدیاد تقاضا از سوی قنادی ها و سایر صنایع، کمبودی در بازار ایجاد نشود.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قفسه های مغازه ها و فروشگاه ها از روغن مایع مملو است، اما روغن حلب همچنان با کمبودهایی مواجه است به طوریکه هفته ای یکبار در فروشگاه ها روغن حلب ۵ ‌کیلویی با نرخ ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان به طور محدود توزیع می شود که اختلاف آن با بازار سیاه به ۲ برابر هم می رسد . دبیر کل بنکداران مواد غذایی، واردات روغن مایع و حلب بسته بندی از دیگر کشورها را راهکار تعادل قیمت و کاهش عطش بازار می داند.

ماجرا تنها به این جا ختم نمی شود چرا که کارشناس فروش برخی برندهای روغن همچنان عرضه روغن ۱۷ کیلویی حلب با نرخ ۴۰۰ هزار تومان به قنادی ها را ملزم به خرید چند کالای دیگر می داند، در حالیکه بارها اعلام شده این امر خلاف قانون است، گویا نظارتی بر فروش نیست که علاوه بر فروش چندبرابر قیمت‌مصوب، دیگر کالاها را هم در کنار روغن عرضه می کنند.


بیشتر بخوانید

عامل گرانی روغن مشخص شد/ قاچاق به دانه های روغنی هم رسید


حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت واردات روغن خام، دانه های روغنی طی ماه های اخیر، دلایل گرانی و کمبود کالا و برنامه های انجمن روغن نباتی برای ۲ ماه باقی مانده سال با خبر شویم: 

کاهش ۱۵ درصدی تولید روغن در سایه مشکلات تخصیص ارز/ افزایش توزیع روغن در ۲ ماه پایانی سال

امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی روغن نباتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهبود نسبی توزیع روغن خبر داد و گفت: بنابر آمار روزانه ۳ تا ۴ هزار تن روغن در فروشگاه و مغازه ها عرضه می شود‌ که به مرور این میزان افزایش می یابد.

وی افزود: در ۲ ماه پایانی سال با افزایش تقاضا از سوی قنادی  ها و سایر صنایع در نظر داریم که میزان عرضه روزانه روغن را به ۴ هزار و ۵۰۰ تن برسانیم که این میزان جوابگوی نیاز بازار خواهد بود.

بیرشک کاهش واردات و گرانی حلب را علت اصلی التهابات اخیر بازار روغن اعلام کرد و گفت: کاهش ۳۹ درصدی واردات روغن خام نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از مشکلات تخصیص و انتقال ارز، تولید روغن را تحت تاثیر خود قرار داد.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی ادامه داد: با توجه به کمک شرکت بازرگانی دولتی مبنی بر توزیع روغن خام از ذخایر استراتژیک، در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد تولید روغن کاهش یافت.

به گفته وی، با شرکت بازرگانی دولتی برای ۲ ماه پایانی سال تفاهماتی مبنی بر عرضه روغن به کارخانه ها صورت گرفته که این امر در مدیریت بازار تاثیر بسزایی دارد.

بیرشک درباره اینکه با توجه به محدودیت عرضه روغن حلب در فروشگاه ها، برنامه ای برای افزایش توزیع وجود دارد یا خیر، بیان کرد: بنابر تفاهم نامه صورت گرفته، عرضه روغن بهبود خواهد یافت.

دبیر انجمن صنفی روغن نباتی با اشاره به اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت روغن تا پایان سال نداریم، تصریح کرد : با توجه به تفاهم نامه صورت گرفته با شرکت بازرگانی دولتی در ماه های باقی مانده تا پایان سال امیدواریم آرامش خوبی را پشت سر بگذرانیم.

بیرشک بحث  تخصیص ارز را مهم ترین عامل آرامش بازار روغن اعلام کرد و گفت: اگر موضوعات مرتبط با تخصیص و انتقال ارز به خوبی صورت گیرد، بازار روغن هیچ گونه التهابی نخواهد داشت.

کاهش واردات یکی از دلایل التهاب مقطعی کمبود روغن در بازار

محمد جعفری دبیر انجمن صنفی صنایع روغن کشی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر جایگزینی واردات دانه های روغنی به جای کنجاله و روغن خام اظهار کرد: برای حفظ اشتغال و ایجاد ارزش افزوده در کشور بهتر است دانه های روغنی جایگزین واردات روغن خام و کنجاله شود که با این وجود بخش عمده ای از کنجاله و روغن مورد نیاز تامین  شده و با فعالیت کارخانه ها، اشتغال حفظ می شود.

وی افزود: روند تامین ارز دانه های روغنی در ۹ ماهه امسال ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که بخشی از کمبود روغن و التهاب بازار به این موضوع باز می‌گردد چرا که بخشی از روغن و کنجاله توسط کارخانه های روغن کشی به بازار عرضه می شود و متاسفانه عدم عرضه متناسب با نیاز دانه های روغنی منجر به ایجاد برخی مشکلات و التهابات بازار شد.

جعفری با اشاره به اینکه روند تامین ارز کنجاله سویا ۲۷ درصد بیش از سال قبل بود، بیان کرد: این واردات محسوس کمکی به تولید نمی کند، از این رو باید کاری کنیم که مواد اولیه بیشتری مثل دانه های روغنی وارد شود که این امر از بسیاری از نوسانات قیمت جلوگیری می کند.

این مقام مسئول از تزریق کنجاله و روغن به بازار خبر داد و گفت: در هفته گذشته با تخصیص ارز به دانه های روغنی و کنجاله، مقداری روغن به بازار تزریق شد.

دبیر انجمن صنایع روغن کشی ادامه داد: بخشی از کنجاله که در چند روز اخیر به بازار تزریق شد، ناشی از دانه هایی است که برخی کارخانجات به صورت اعتباری آوردند و در حال عرضه به بازار هستند تا عطش بازار برای کنجاله کم شود . با اتخاذ برخی تدابیر از سوی دولت و تخصیص ارز مناسب به دانه های روغنی امیدواریم که تا فروردین مشکلی برای تامین روغن یا کنجاله نداشته باشیم.

وی آرامش بازار روغن  را در گرو تخصیص ارز به موقع به واردات دانه های روغنی برشمرد و گفت: بنده معتقدم که برای استمرار آرامش فعلی بازار روغن باید با واردات دانه های روغنی و روغن کشی کمک دولت کنیم چرا که بخشی از کارخانجات روغن کشی این آمادگی را دارند که حتی بصورت اعتباری اقدام به واردات کنند.

این مقام مسئول از کاهش ۱۱ درصدی واردات انواع دانه های روغنی خبر داد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تا ۱۳ دی، یک میلیون و ۸۱۴ هزار تن انواع دانه به کشور وارد شده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است‌.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنجاله سویا وارد کشور شده است، گفت: این میزان نسبت به سال قبل کاهش داشته است. همچنین از ابتدای سال ۷۵۸ هزار تن روغن خام وارد شده که نسبت به سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته که این امر زمینه را برای اختلال در بازار فراهم کرده بود، هر چند در شرایط فعلی آرامش خوبی به بازار بازگشته است.

دبیر انجمن صنایع روغن کشی با اشاره به عوامل محدودیت عرضه روغن حلب در بازار گفت: امسال عوامل دیگری نظیر افزایش قیمت حلب در کنار کاهش واردات موجب شد بازار روغن در مقطعی دچار کمبود و افزایش قیمت شود.

جعفری نیاز سالیانه کشور به کنجاله سویا را ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن و روغن خام را یک‌میلیون و ۵۰۰ تا یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با جایگزینی دانه های روغنی به جای روغن خام و کنجاله سویا حدود ۳ تا ۴ میلیون تن دانه باید وارد شود تا بخشی از کنجاله و روغن توسط کارخانجات تامین شود.

واردات روغن مایع و حلب تنها راهکار کنترل قیمت در بازار

قاسمعلی حسنی دبیر کل اتحادیه بنکداران ‌مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان،  از کمبود روغن در بازار خبر داد و گفت: گرچه در خصوص روغن تمهیداتی حاصل شده، اما رضایت بخش نیست چرا که در بنکداری ها همچنان با مشکل کمبود روبرو هستیم.

وی افزود: بنابر آمار، کارخانه های روغن از ۱۰۰ درصد نیاز بنکداری ها رقمی حدود ۲۵ درصد را تامین می کنند، از این رو خلاءهایی در بخش عرضه وجود دارد.

حسنی مشکلات شبکه تامین را علت اصلی قیمت کاذب و گرانفروشی در بخش روغن اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود کالا، برخی مغازه داران با سوء استفاده از این موضوع قیمت های دلخواه را اعمال می کنند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات توزیع روغن در فروشگاه های زنجیره ای مرتفع شده است، افزود: با وجود آنکه همه مردم به فروشگاه زنجیره ای دسترسی ندارند، انتظار می رود توزیع به بنکداری ها تسریع شود تا مشکلات در سایر زنجیره های عرضه هم مرتفع شود.

دبیر کل بنکداران مواد غذایی در پایان با اشاره به اینکه مسئولان ذی ربط باید آمار کسری روغن را اعلام کنند، تصریح کرد: دولت باید اجازه دهد از امروز روغن بسته بندی مایع و جامد از کشورهای دیگر برای تعدیل قیمت وارد شود چرا که در حال حاضر بهترین راهکار برای کاهش قیمت، عطش بازار و ساماندهی قیمت ها واردات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
روغن سه لیتری65000 بعدبگید تحریم درماهیچ اثری ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
وعده ودروغ کومسعول بالیاقت زرنگ سوادداراقتصاددان حقوقدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
دیگه باید غذا بخار پز خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
معما کجا بود!!!!دارن صادر میکنن،خجالت بکشید
این مملکتی است که در هر زمینه ای خودکفا شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
حمایت میکنیم ازکالای ایرانی
کارخانه جات با مصرف برق وآب وگاز یارانه ای مردم تولیدمی کنند تا دلار بالا می ره وقتی می خواند بدند دست هم وطن خودشون به قیمت دلار می خواند بفروشند پس بهترین راه اینه بدند دست کشورهای دیگه...
لااقل آب وبرق وگاز آنها را با دلار محاسبه کنید تا برای مردم خودشون شاخ نشند اگر هم خیلی هنرمندهستند برند درکشورهای حاشیه ایران کارخانه بزند و دلار جمع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
هر روز یک سناریو از سوی دولتی ها. معیشت مردم رو هدف قرار دادند. کالاهای ضروری رو نایاب، کمیاب و سپس چهار برابر کردن.
کره چهارهزار تومانی هشت هزار میشود. پنیر چهار هزار تومانی در مرحله اول هشت هزار، در مرحله دوم ده هزار و در مرحله سوم سیزده هزار. روغن هشت هزار تومانی چهارده هزار. این چهار تا شش برابری قیمت ها تنها در عرض یک ماه روی میدهد.
United States of America
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
روغن گیر نمیاد، بعد تو پیام بازرگانی همش روغن تبلیغ میکنن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
درکدام فروشگاه هقفسه پرازروغنی ادرس بدین برم بخریم مگه روغن پیدا میشه اگرهم باشه باقیمت 3 برابر قیمت دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ دی ۱۳۹۹
در شهرستان سیرجان هم روغن مایع و جامد نیست یا به سختی پیدا می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
کاهش واردات نه،دپوی واردات در گمرک
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
به ولله قسم همه چی داریم همه چی حتی آنقدر زیاد داریم که میتوانیم با تحریمها چند کشور دیگه را هم اداره کنیم فقط انچه که نداریم دولته بله ما دولت نداریم و خواستن دولت، نداریم .۸سال است که دولت کمر به نابودی کشور بسته ان هم با احتکار و تورم ایجاد کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
فقط ترامپ مقصر است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۳۸ ۲۸ دی ۱۳۹۹
این یک بازی سیاسیست که روحانی این ۸سال با ملت کرده مطمئن باشید که تمام روغن ها را دولت یا صادر میکنه یا احتکار...
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۱۸:۴۸ ۲۸ دی ۱۳۹۹
بعد شعار بدین کالای ایرانی خرید کنین این هم از کالای ایرانی همه رو انبار کردن جرا هیج مسئولی صداش در نمیاد و بفکر مردم نیست .یادتان باشه مردم دارن این بیعدالتی ها رو میبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
روغن به اندازه کافی در کشور وجود دارد حتی بیشتر از نیاز هم هست ولی مبتکران کمر به نابودی مردم بسته اند و دولت هم با آنها کاری ندارد چون از قبل آنها نون می خورد اسمشان را گذاشته اند مسلمان.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
روغن هنوز هم کمه.الان تو شهرستان خوی ب سختی پیدا میشه.حتی مایع
Iran (Islamic Republic of)
سعید‌
۱۷:۴۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
آقا‌اول‌شما‌بیاین‌۶تا‌صفر‌از‌پول‌کشور‌وردارین‌بعد‌همه‌چیز‌را‌آزاد‌کنین‌به‌طوری‌که‌دیگه‌اختلاف‌قیمت‌با‌کشور‌همسایه‌نداشته‌باشیم‌تا‌قاچاق‌صورت‌نگیره
در‌ضمن‌دشمنان‌خارجی‌یا‌داخلی‌هر‌وقت‌اومدن‌یک‌ترفندی‌مانند‌تحریم‌بزنند‌که‌باعث‌تورم‌بشه‌شما‌از‌پول‌ملی‌صفر‌کم‌کنید‌مطمئن‌باشید‌جواب‌می‌ده‌نترسید‌بخدا‌جواب‌می‌ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
روغن نیست.مرغ گرون.تخم مرغ گرون.شوینده گرون.قارچ گرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
آدم خنده می گیرد از این کشور داری این ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
تو شیراز که قفسه ها مملو از روغن مایع نیست، اونایی هم که دارن کمتر از 110هزارتومان نمیفروشن، کجا مشکلش رفع شده
Iran (Islamic Republic of)
نقی معمولی
۱۶:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام.روغن نداریم!!!!!!!!برق نداریم!!!!!!!!!!آب نداریم!!!!!!!!!!!گاز نداریم!!!!!!!!!!!!اینترنت آزاد.نداریم!برای مسئولین محترم آزاد.برای ملت بدبخت فیلتر!!!!!!!!!!هوای پاک.نداریم!!!!!!!!!!آموزش مجازی.واویلا...افتضاح...چون نصف بچه ها اصلا گوشی ندارند!!!!!!!!!!باز هم بگم........یابسه!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
فقط عکس روغنا رو تو گوگل میبینیم وگرن خبری از روغن تو قفسه های مغازه نیس
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۵:۲۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
رشت که روغن نیست اگرم باشه قیمت ها دوبرابره یا اینکه باید اول خرید کنی بعد بهت روغن میدن!!
قیمت های دیگه هم هر چند روز بالاتر میره معلوم نیست چه خبره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
دلار برا واردات روغن ندارن بعد ادعای دلار 15 تومنی هم دارند
خدایا خودت چاره ای کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
مواد غذایی خارجی مصرف نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل نوغانچی صالح
۱۳:۵۸ ۲۸ دی ۱۳۹۹
بودجه دولت و عواملش چگونه باید تامین بشه یکبار مرغ وتخم مرغ روغن وحتی خیارو باردیگر پیاز و گوجه وگوشت و ماهیزو خیلی دیگر عزیزان خرج عوامل زیاد است باید تقسیم بر چند شود ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
لطفا برید بررسی کنید سطح زیر کشت دانه های روغنی تو دولت فعلی چقدر کاهش پیدا کرد و چقدر کشاورز بیکار شد و بجاش چقدر واردات کردند. حالا که شرایط اقتصادی بخاطر کرونا وتحریم جوری نیست که بتونند ارز مملکت را ببرند و نمی تونند با تحقیر مردم کاسبی کنند حالا باید دست به دامان همون کشاورزها بشن اما طبیعتا جبرانش زمان میبره چون بذرها یک شبه میوه نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
هروز بدبختر میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
تنها راهکار وارداته
خودتونید
بی وجدانا برا پر کردن جیب خودتون سه ماه دارین با روحو روان مردوم بازی میکنید جلو توزیع روغن رو گرفتین حالا میگین تنها راهکار وارداته
شما بگید ما هم حتما باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
ما تو شرق هرمزگان روغن گیرمون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۸ دی ۱۳۹۹
دم از قدرت میزنین آقایان مسئول در داخل در تامین مایحتاج اولیه مردم عاجزین بس کنین دنیا صلح و آرامش میخواد نه جنگ و جدلی که پایان و نتیجه اش مشخص هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
باسلام میشه این مغازه ها که پرازروغن هستش به ما نشون بدید تواصفهان روغن با قیمت آزاد واگه به قیمت دولتی بگیری باید کیک وتن ماهی یا چیزای دیگه بگیری فروشگاه های بزرگ مثل سیتی سنتر دوتا روغن فروشگاه های کوثر باید خرید کنی ویا اگر اشنا باشی روغن میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
دو روز توی کرمان روغن گیر نمیاد
آیا مسئولی وجود دارد پاسخگو باشد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
در فروشگاه‌های شهرستانها یا بخش ها هنوز هم روغن مایع را عرضه نمی کنند ، اما اگر به مرکز شهرستان بروید روغن مایع در فروشگاهها موجود است ، به نظر می رسد خرده فروشان با این کار ازمشتریهای خود پول بیشتری می گیرند ، ساختار های نظارتی هم معیوب است ، باید از بسیج برای نظارت بر بازار استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
آقا ایی چ وضعشه بقران ی دونه روغن تو ی مغازه نیس فقط همون دولتی ک بیارن وایسی سرصف شاید یکی گیرت بیاد مسوولین وطیفه تون چیه دارین چیکار میکنین واقعا روغنم ب تحریم امریکا ربط داره ?? ایی چ زندگی مردم دارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
در مملکتی که مرده و زنده دولتش توفیری ندارد و دلال جولان دهد همین است
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۱:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
یعنی واقعا متاسفم یعنی کشوری که نه چنگ داره ونه بدبختیی و از نظر طلا ونفت و... فراون داره البته الان این حرف و زدم الان میگین ما تحریمیم من میخوام بدونم ما مگه تو خوراک تحریمیم در حالی که خودمون میتونیم تولید کنیم ما شا للّه ❤️ به کشورای دیگه هم میدین بابا ما تو لوازم تحریمیم تو کفت وزهر مار نه تو پوشاک وخوراک
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۱:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
دیروز چندین فروشگاه گشتم حتی یک قوطی روغن گیرم نیامد.
دولت چیزی به نام نظارت بر اصنافوبازار را فراموش کرده.در عرض یک هفته یک دانه پنیر روزانه از ده هزارتومان امروز گرفتم دوازده هزارو پانصد تومان،مگر کسی پیدا میشه علت گرانیها رو از ایشان پرسید.خدا کند این چند ماه هم بگذرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
خون مردم توشیشه کردن که شاخ ودم نداره میخواید قیمت یه بطری روغن قیمت طلا کنید بکنید چرا اینقد بازیهای رنگارنگ سر مردم در میاریدکم بود روغن تویه کشور مستقل مثل ایران آر رو ننگه وقتی توکشور خودمون اینجور با مردم رفتار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
احتکار روغن باعث این کار شده
فروشندگان روغن ها رو تو جاهای مختلف انبار کردند تا در موعد مقرر بفروشند
بنده و دوستانم شاهد این کار خلاف در چندین نقطه از شهرمون بودیم
حتی میدونیم فلانی کجا روغن داره کجا کود شیمیایی کجا پودر ماشین لباسشویی
انبارهای غیر مجاز رو دقیقا کجا باید اطلاع بدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام من خودم ده روز است به تنها فروشگاه شهرمان که کوروش هست سر میزنم حتی یک عدد از هر روغن که بخواهی ندارن قفسه ها کلا خالیه از کجا میگین تو فروشگاهها روغن موجوده بیایین خودتان ببینین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
اشکال نداره نان خشک و لنگ روغن برای چیه نخوریم نپوشینم.
نگردیم نخریم.مقاومت از ما عیش و نوش برای شما.مساواتی
که وعده داده بودید این بود.فقر وفساد بیکاری و نداری کشور را
فرا گرفته ولی شما فقط وعده میدهید.خودتون گرسنه نیستید که درد بدونید برای هیچ کدامتان هم اهمیتی ندارد .به هر قیمتی.مواد مخدر روسپی گری سرقت بنیاد جامعه را از بین برده است.شما در هپروت هستید.چیزی نگذرد که ایرانی باقی نماند.به والله که این
خیانت است در حق مردمانی که ۸ سال پاره های تنشان جوانان عزیزشان را فدای این کشور کردند و دم بر نیاوردند .حالا شماها در کاخ های ولنجک و زعفرانیه و لویزان و باستیل هیلز زندگی
میکنید.این است عدالت و مساوات اسلامی که از آن گفته بودید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
واقعا این مسئولین خجالت نمیکشن،حق مردم واقعا این که برن تو صف روغن؟مسئولین از خواب بیدار شین به فکر مردم باشین؟خدا لعنت کنه احتکار کنندگان رو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
ای بابا کی گفته مشکل روغن حلب فقط هش?? ب ولای علی تو شهرستان بزرگ ما کل مغازه ها ی شهر ی دونه روغن چ مایع چ جامد نیس بابا مشکل اصلی روغن مایع س ک پیدا نمیشه نوبتی روزی چن تا مغازه میارن دولتی اونم نفری یکی صفهای طولانی ساعت ۹ نشده میگن تموم کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
روغن روش61 هزار تومان قیمت خورده میاد فروشگاه تازه اگه پیدا کنی مجبور میشی 5 کیلویی غنچه رو 135 هزار بخری که خریدم تاره یه منتی هم فروشنده میزنه
والله یا مسئولین ما بی نظارت هستن یا بعضی از این دلال ها بی پرو هستن
از یه طرف نظارت نیست از یه طرف دلال بازاری
بگیرین چهار نفر دلال رو اعدام کنین
شما که هر راهی رو امتحان کردین نتیجه هم نگرفتین حداقل اینو هم امتحان کنین بخدا درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۷:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
کدام فروشگاه ها قفسشون مملو از روغنه؟ فروشگاه سر خیابون شما؟ آدرس بده ما هم فقط برای تماشای روغن ها بیاییم پول خریدش که نیست حدقل از دور ببینمشون
Iran (Islamic Republic of)
حسین از نی ریز
۰۷:۳۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
مسولان ما یه روغن و تخم مرغ رو نمیتونن سرو سامان بدم بعدمیخوان اقتصاد دنیا رو خوب کنن ،بابا خجالت بکشین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۲۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
در شهر دورود روغن مایع سرخ کردنی وجود ندارد برخی مغازه ها دارند مخصوص پخت و پز هربطری ۳۶۵۰۰ تومان دیروز خریدم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۲۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
روزی را میبینم که شرکت ها که الان تولیدشون را انبار می کنن و به مردم نمیدن بر اثر واردات یکی یکی ورشکست میشن و مثل چی جلوی مردم زوزه می کشن که تو رو خدا روغن ایرانی بخرید
Iran (Islamic Republic of)
مرام
۰۷:۱۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
هر روز یه بهونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۸ دی ۱۳۹۹
حلب بهانه است نمی توانید یک کشور را با این همه ثروت بگردانید بروید .هرروز یک چیزی مردم خسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۸ دی ۱۳۹۹
این مشکل مسئولان ،ما نمی دونیم ولی چند ماه دیگه این نظام رای می خواد ما هم نماییم.
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۰۵:۰۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
والا به خدا تو شهر مرودشت اصلا روغن نیست چ جامد چ مایع
چطور نوشتین مغازه ها مملو از روغن مایع هست
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۴:۲۳ ۲۸ دی ۱۳۹۹
به نظرم روغن تولید داخل کشور به فراوانی وجود داره ......اما نفع بعضی ها در واردات روغن ....حتی اگر به صلاح مردم و اقتصاد کشور نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۲:۱۵ ۲۸ دی ۱۳۹۹
همه فروشگاه ها روغن انبار کردن و با دو سه برابر قیمت هم دارن می فروشن و می گن نیست هیچ برخورد قاطعی هم نیست مسولین بی عرضه دارن می بینن اما برای رفع مشکل مردم مث همیشه کاری نمی کنن و فقط شعار می دن و متاسفانه بعضی مردم هم مث همیشه هر قیمتی بگن می خرن چند تا چندتا به جای اینکه به حداقل برسونن یا نخرن...از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۸ دی ۱۳۹۹
این تدبیر و امید چه معنی خطرناکی داشت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۵۴ ۲۸ دی ۱۳۹۹
ایا یکی به داد مردم برسه اصلا تو تبریز نمیتونم روغن حلبی بخرم نیست روغن مایع هستش ولی به والله رفتم بخرم روش نوشته بود 21 تومن روغن اویلا مغازه دار گفت بهم 37 تومن.. یکی به این تعزیرات بگه اخه چرا این طوری هستش.... yjc خواهشا پیگیری کنید حداقل روغن بتونیم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
مشکل گرانی روغن مایع بود که شکر خدا حل شد گران که کردین باز میخوان گرانتر کنین حداقل برزین توی بازار روغن ۸۰۰ گرمی ۷۹۰۰کردین ۱۰۶۰۰کمه خواب زیادتر کنین این پولها توی گلوتون گیر کنه
آخرین اخبار