لیگ برتر انگلیس؛

جنگ تاج و تخت در جزیره /شیاطین سرخ به دنبال شکستن طلسم آنفیلد

هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) با دیدار حساس تیم‌های لیورپول و منچستریونایتد پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه ۳ دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی لیورپول میزبان تیم منچستر یونایتد خواهد بود و در دیگر دیدار مهم منچسترسیتی در خانه برابر کریستال پالاس به میدان خواهد رفت.

لیورپول- منچستر یونایتد

امشب از ساعت ۲۰ ورزشگاه آنفیلد میزبان دیدار حساس ۲ تیم سرخ پوش لیورپول و منچستریونایتد است. با نگاهی به جدول رده بندی لیگ جزیره بدون هیچ توضیحی کاملا مشخص است که مهمترین دیدار ۱۹ هفته اخیر این رقابت‌ها رویارویی تیم‌های اول و سوم جدول است.

لیورپول در حالی برابر منچستر یونایتد به میدان می‌رود که در حال حاضر با ۳۳ امتیاز از ۱۷ بازی در رتبه سوم جدول قرار دارد و منچستریونایتد با ۳۶ امتیاز از همین تعداد بازی  صدر جدول را در اختیار گرفته است. شکست بدموقع لیورپول برابر ساوتهمتون در هفته هفدهم باعث شد تا من یونایتد‌  با پیروزی در دیدار عقب افتاده خود برابر برنلی از این تیم سبقت بگیرد و برای اولین بار در این فصل به صدر جدول تکیه بزند.

امشب شاگردان یورگن کلوپ برای بازپس گرفتن صدر باید حتماً از سد شیاطین سرخ بگذرند، اما منچستریونایتد با کسب تساوی در این دیدار می‌تواند همچنان صدرنشین لیگ باشد.

با توجه به این که پس از این مسابقه، منچسترسیتی رده چهارمی از ساعت ۲۲:۴۵ در ورزشگاه اتحاد برابر کریستال پالاس به میدان خواهد رفت، لیورپول در صورت پیروز نشدن برابر منچستریونایتد حتی ممکن است عنوان سومی خود را هم از دست بدهد، زیرا من سیتی در حال حاضر تنها یک امتیاز کمتر از سرخ پوشان مرسی ساید دارد و در صورت پیروزی می‌تواند با ۳۵ امتیاز به رتبه دوم صعود کند. بنابراین تنها راه باقی مانده برای لیورپول پیروزی برابر صدرنشین است.

 از خوش شانسی‌های منچستریونایتد این است که در حالی که این تیم در روز‌های اوج به سر می‌برد لیورپول دوران افت را سپری می‌کند. مدافع عنوان قهرمانی در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی کسب کرده است. این تیم در ۳ بازی آخر خود در لیگ نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند و ۲ تساوی و یک شکست داشته  و از ۹ امتیاز ممکن تنها ۲ امتیاز کسب کرده است. آن‌ها در ۲ بازی حتی نتوانستند دروازه حریفان را باز کنند.

منچستریونایتد در ۴ بازی آخر برابر لیورپول در لیگ برتر نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند و برابر این تیم ۲ تساوی و ۲ شکست داشته است. از سوی دیگر لیورپول در ۶۷ بازی اخیر خانگی شکست نخورده است.

حفظ صدرنشینی، قطع نوار ناکامی‌ها برابر لیورپول و پایان دادن به روند شکست ناپذیری سرخ پوشان مرسی ساید در آنفیلد، انگیزه‌های شاگردان سولشر برای پیروزی در این بازی را دوچندان می‌کند.

منچستریونایتد در حالی به آنفیلد سفر می‌کند که در یک سال گذشته در دیدار‌های خارج از خانه عملکرد بسیار درخشانی داشته است. این تیم از سال گذشته که در آنفیلد شکست خود در ۱۵ بازی بعد در خانه حریفان شکستی نداشته و ۱۲ بار پیروز شده است. یونایتد‌ها در این فصل از ۸ بازی خارج از خانه ۷ پیروزی به دست آورده اند.



نکات آماری

  • لیورپول در ۱۰ بازی برابر منچستر یونایتد در همه رقابت‌ها فقط یک بار شکست خورده است.
  • لیورپول اولین بازی خود در سال ۲۰۲۰ را (برابر ساوتهمپتون) باخت، اما از سال ۱۹۹۳ هرگز ۲ بازی اول سال را نباخته است.
  • سرخپوشان در ۶۷ بازی خانگی خود شکست نخورده اند، آن‌ها در این بازی‌ها ۵۵ پیروزی و ۱۲ تساوی داشته اند.
  • پس از فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ این اولین بار است که منچستر یونایتد پس از برگزاری ۱۷ بازی به صدرجدول رسیده است.
  • من یونایتد از ابتدای ماه نوامبر ۲۰۲۰ در ۱۱ بازی خارج از خانه در این فصل ۹ پیروزی به دست آورده و شکستی نداشته است.
  • منچستریونایتد در صورت پیروزی برابر لیورپول برای دومین بار در تاریخ این باشگاه از ۹ بازی خارج از خانه در لیگ، ۸ پیروزی کسب می کند.

وضعیت مصدومان

لیورپول در این بازی جوئل ماتیپ را در دفاع در اختیار نخواهد داشت. علاوه بر این  فن دایک، گومز، کاستاس و نبی کیتا هم در این دیدار غایب خواهند بود.

تیاگو آلکانتارا پس از گذشت چهار ماه از امضای قراردادش با لیورپول، اولین بازی خود را برای این تیم انجام خواهد داد.

منچستر یونایتد نیز خط دفاعی چند بازیکن خود را در این دیدار ندارد. ویلیامز و فیل جونز در این دیدار غایب خواهند بود و تکلیف ویکتور لیندلوف نیز مشخص نیست.

وضعیت آنتونی مارسیال هم که در بازی برابر برنلی از ناحیه همسترینگ مصدوم شد باید مشخص شود. همینطور نمانیا ماتیچ هم که از کشاله ران مصدوم بود باید آمادگی خود را اثبات کند.

منچسترسیتی - کریستال پالاس

همانطور که گفته شد پس از دیدار حساس لیورپول و منچستر یونایتد، شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی از ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم کریستال پالاس خواهند بود.

سیتیزن‌ها که آرام آرام خود را از نیمه دوم جدول جدا کرده و به جمع تیم‌های بالای جدول رسانده اند در حال حاضر با ۳۲ امتیاز از ۱۶ بازی در رتبه چهارم قرار دارند و در صورت پیروزی در این دیدار (و شکست یا تساوی لیورپول برابر یوناتید) می‌توانند به رتبه دوم برسند. باید این نکته را هم در نظر داشت که  این تیم نسبت به تیم‌های اول و سوم جدول یک بازی کمتر دارد.

در آن سوی میدان هم کریستال پالاس از ۱۸ بازی ۲۳ امتیاز کسب کرده و در رتبه سیزدهم جدول جای گرفته است.کریستال پالاس که برابر منچستر یونایتد در اولدترافورد به پیروزی رسید، به دنبال آن است که برابر سیتی هم در ورزشگاه اختصاصی این تیم  به پیروزی برسد و اولین تیمی باشد که در ۱۲ سال اخیر توانسته ۲ تیم مطرح شهر منچستر را در خانه شان شکست دهد.

نکات آماری

  • منچسترسیتی از ۱۰ بازی خانگی برابر کریستال پالاس در ۶ بازی به پیروزی دست یافته، سه تساوی و یک شکست داشته است.
  • سیتی در ۲ بازی گذشته خود برابر کریستال پالاس در ورزشگاه اتحاد نتوانسته این تیم را شکست دهد و یک تساوی و یک شکست داشته است.
  • گرچه سیتی در ۲ بازی آخر خود برابر کریستال پالاس نتوانسته به پیروزی برسد، اما پپ گواردیولا در دوران مربیگری خود هرگز در دیدار‌های خانگی سه بار متوالی برابر حریفی ناکام نبوده است.
  • کریستال پالاس از ۱۶ بازی خود برابر منچسترسیتی در لیگ برتر ۱۲ بار شکست خورده، ۲ بار پیروز شده و ۲ بار به تساوی دست یافته است.

بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار