تاکید بر حفاظت از عرصه‌های طبیعی به عنوان ریه‌های تنفسی کره زمین

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگل‌های بلوط استان که ریه‌های تنفسی کره زمین هستند می‌توان به حفاظت از پاکی هوا کمک کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد که به مناسبت هفته پاک برگزار شده بود گفت: تلاش برای حفظ پاکیزگی هوا به اندازه رفع آلودگی آن در شهر‌های صنعتی و آلوده مهم است.

او افزود: با توجه به شعار امسال هفته هوای پاک، مشارکت مردم، رکن اساسی در کنار تعهد مسئولان برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود به منظور دستیابی به هوای پاک است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: نقش سازمان‌های مردم نهاد در جلب مشارکت مردمی انکارناپذیر است و می‌توان از ظرفیت علمی و پایگاه مردمی تشکل‌ها در آگاهی بخشی به مردم و همراهی آن‌ها در حل مشکلات محیط‌زیستی استفاده کرد.

او ادامه داد: ارزشگذاری اقتصادی منابع زیستی به طور خاص هوا، حلقه مفقوده جلوگیری از تخریب محیط‌زیست است که بایستی در روند توسعه در نظر گرفته شود.

احمدی گفت: با حفاظت از عرصه‌های طبیعی و جنگل‌های بلوط استان که ریه‌های تنفسی کره زمین هستند می‌توان به حفاظت از پاکی هوا کمک کرد.

او افزود: از آنجایی که همواره پیشگیری بهتر از درمان است، همه شهروندان می‌توانند با انجام اقدامات کوچک، اما مؤثر، به حفاظت از پاکی هوا کنند تا همانند شهر‌های صنعتی به فکر چاره اندیشی برای رفع آلایندگی نباشیم.

۲۹ دی ماه در تقویم ایران روز هوای پاک نام گذاری شده است، روز هوای پاک اجازه می‌دهد تا افراد و جوامع در سراسر کشور، نسبت به مجموعه اقدامات ایجاد هوای پاک، مشارکت و همراهی بیشتری برعهده گیرند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.