۴ ترفند برای تبدیل لباس‌های کهنه به ملحفه‌های زیبا

امسال راه‌ درست کردن ملحفه‌های خود را به‌روز کنید. به جای خرید پارچه ی بیشتر به دنبال موادی باشید که در اطرافتان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از راه‌های بروز خلاقیت، درست کردن وسایل مختلف با استفاده از وسایل دورریختنی است، زیرا این فعالیت قوه‌ی ذوق و استعداد را در افراد بالا می‌برد. روش‌های زیر نمونه‌هایی از این فعالیت هستند.

۱- از یک تی شرت ملحفه درست کنید:

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای دوختن ملحفه با لباس‌های قدیمی این است که بعضی پیراهن‌ها را مانند پیراهن ورزشی قدیمی کودکانتان، به شکل بلوک مربعی قیچی کنید و به یکدیگر متصل کنید.

چهار راه برای تبدیل لباس‌های کهنه به ملحفه‌های زیبا

۲- ملحفه با کراوات:

کراوات‌های قدیمی را دور نیندازید. در صورت جمع آوری آن‌ها، می‌توانید یک رومیزی زیبای ابریشمی درست کنید. در این پروژه گره‌های ابریشمی را با یکدیگر ترکیب کرده و با ابریشم دوپیونی جفت می‌کنیم تا یک رومیزی زیبا بدون هیچگونه الگویی بسازیم.

چهار راه برای تبدیل لباس‌های کهنه به ملحفه‌های زیبا


بیشتر بخوانید


۳- استفاده از شلوار‌های جین قدیمی

یک شلوار جین قدیمی را بردارید و آن‌را به وصله‌ای کوچک تبدیل کنید. یک جیب کوچک از همان شلوار جین را با تکه‌های پارچه راه راه و شطرنجی توسط این وصله به یکدیگر متصل کنید تا کیف پول زیپ دار زیبایی بسازید که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.

چهار راه برای تبدیل لباس‌های کهنه به ملحفه‌های زیبا

۴- از لوازم جانبی خود استفاده کنید.

ساختن ملحفه مربعی ساده مانند شکل با تکه پارچه‌هایی که در اطراف دارید بسیار ساده است.

چهار راه برای تبدیل لباس‌های کهنه به ملحفه‌های زیبا

نمونه‌ای از این مورد: این ملحفه از دستمال‌های نخی که بریده شده و به صورت مثلث‌های نیمه مربع قطعه قطعه شده اند، درست شده است. کافی است دستمال‌های رنگ روشن را به یکدیگر متصل کنید تا بیشتر به چشم بیاید یا می‌توانید خودتان قسمت‌هایی را رنگ بزنید تا جذاب‌تر به نظر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار