ردپای پلیس آمریکا در همکاری با حمله‌کنندگان به کنگره

اف‌بی‌آی در گزارشی از اظهارات دو بازداشتی در جریان حمله به ساختمان کنگره مبنی بر همکاری یک افسر پلیس با آن‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  هیل، طبق گزارش اف‌بی‌آی، دو مردی که در ارتباط با شورش کنگره هفته گذشته دستگیر شدند، گفته‌اند که یک افسر پلیس پس از ورود آن‌ها به ساختمان با آن‌ها دست داده و گفته است: «الان اینجا خانه شماست».

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه ثبت شد، رابرت بائر و پسر عمویش ادوارد همن‌وی به ماموران اف‌بی‌آی اعتراف کردند که آن‌ها هم به همراه شمار زیادی از آشوبگران در ۶ ژانویه وارد ساختمان کنگره شدند.

بائر که اهل کنتاکی است، به ماموران گفت که او آن روز به همراه همسرش به واشنگتن دی سی سفر کرده بود و آن‌ها بخشی از سفر خود را با همن وی در ویرجینیا بودند.

در این اعترافات گفته شده است که هر سه نفر در تظاهرات روز ۶ ژانویه شرکت کردند و پس از آنکه ترامپ هواداران خود را تشویق به آشوب کرد به جمعیت پیوسته و به سمت پایتخت راهپیمایی کردند.

بائر و همن وی هر کدام به بازرسان گفتند که پس از ورود افراد به کنگره، یک افسر با آن‌ها دست داد و گفت: «اکنون اینجا خانه شماست».

بنابر اظهارات سخنگوی پلیس کنگره، آن‌ها در حال بررسی ویدئو‌ها و دیگر منابع هستند. تاکنون چندین افسر پلیس تعلیق شده‌اند.

شبکه ام اس ان بی سی نیوز گزارش داد:  ۱۳ افسر پلیس آمریکا به علت مشارکت در حمله هفته گذشته به ساختمان کنگره این کشور در واشنگتن تعلیق شده اند.

پس از ناآرامی‌ها، پلیس کنگره با تحقیقات موشکافانه روبه‌رو شده است. نمایندگان مجلس پلیس را به دلیل اینکه چرا به سرعت تحت فشار جمعیت آشوبگران قرار گرفته و ساختمان را واگذار کرده‌ است، تحت فشار قرار داده‌اند. هفته گذشته استیون ساند، رئیس پلیس کنگره به دلیل انتقاد از نحوه برخورد با شورش استعفا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار