رشته هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد در جمع رشته‌های دانشگاه اراک قرار گرفت

رشته جدید هوش مصنوعی از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد در جمع رشته‌های دانشگاه اراک قرار گرفت.

رشته هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد در جمع رشته‌های دانشگاه اراک قرار گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مجوز کد رشته جدید هوش مصنوعی از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اراک اخذ شد.

دکتر محمد سلیمان نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک گفت: شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مجوز پذیرش دانشجو در رشته جدید هوش مصنوعی را صادر کرده است و متقاضیان می‌توانند در آزمون ورودی سال ۱۴۰۰ این رشته را انتخاب کنند.

او افزود: هوش مصنوعی یکی از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر محسوب می‌شود و دانشجویان در این گرایش با مطالب جدیدی مانند: شبکه‌های عصبی، هوش مصنوعی پیشرفته، تئوری فازی، پردازش تصویر و... آشنا می‌شوند

او ادامه داد: گرایش هوش مصنوعی، گرایشی ما بین نرم افزار و معماری کامپیوتر است و در هر گرایش کاربرد‌هایی دارد.

سلیمان نژاد بیان کرد: قبول شدگان در این گرایش می‌توانند جنبه نرم افزاری یا جنبه سخت افزاری آن را دنبال نمایند.

او اظهار کرد: بطور عمده در این گرایش به ساخت سیستم‌های هوشمند و رباتیک پرداخته می‌شود

 دکتر سلیمان نژاد عنوان کرد: از آنجایی که این گرایش با علوم زیادی سرو کار دارد تحصیل در آن فقط مختص به دانشجویان کامپیوتر نبوده بلکه فارغ التحصیلان رشته‌های برق، الکترونیک، مکانیک و... نیز می‌توانند برای ادامه تحصیل آن را انتخاب نمایند.

او با اشاره به مهارت‌هایی که یک فارغ‌التحصیل هوش مصنوعی خواهد داشت گفت: پیاده سازی اتوماسیون پیشرفته در صنعت، مانند طراحی سیستم‌های رباتیک هوشمند و کنترل کیفیت اتوماتیک و طراحی سیسـتم‌های تأیید هویت و همچنین تشخیص اتوماتیک سیستم‌های خبره طراحی نرم افزار‌های هوشمند کامپیوتری از جمله مهارت‌های فارغ التحصیلان این رشته می‌باشد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.