‌ای بی سی نیوز: آماده باش کامل در واشنگتن برای مراسم تحلیف بایدن

شبکه ای بی سی نیوز از آماده باش نیرو‌های نظامی در واشنگتن برای برگزاری مراسم تحلیف بایدن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه‌ای بی سی نیوز در گزارشی از آماده شدن واشنگتن برای مراسم تحلیف بایدن و تبدیل شدن کنگره به یک دژ نظامی خبر داد.‌ای بی سی نیوز در گزارش خود آورده است: کنگره آمریکا به یک دژ نظامی تبدیل شده است و مجموعه‌ای از فنس ها، مراکز ایست بازرسی، و موانع فولادی را از ساختمان کاخ سفید تا ساختمان کنگره آمریکا می‌توان دید.

چهار پل ارتباطی بین ویرجینیا و شهر واشنگتن از روز سه شنبه به روی عموم بسته می‌شود. ۲۵ هزار نیروی گارد ملی که بسیاری از آن‌ها مسلح هستند، به واشنگتن دی سی اعزام شده اند. خودرو‌ها و ادوات نظامی بی شماری در اقصی نقاط شهر به چشم می‌خورد و پنج برابر نیرو‌های آمریکایی مستقر در کشور‌های عراق و افغانستان برای محافظت از شهر واشنگتن بسیج شده اند.

در ادامه این گزارش آمده است که ژنرال دانیل هوکانسون رئیس اداره گارد ملی آمریکا به شبکه‌ای بی سی گفت: «ماموریت ما در اینجا محافظت از مردم و اموال عمومی و دولتی است؛ بنابراین ما تمام تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد تا در این کار موفق باشیم.»
یک مرد اهل ویرجینیا در یکی از ایست بازرسی‌های واشنگتن دی سی دستگیر شده است. گفته می‌شود این فرد مجوز حضور در منطقه برگزاری مراسم تحلیف را ندارد و به جای آن یک اسلحه به همراه ۵۰۰ فشنگ جنگی از او کشف و ضبط شده است.

اداره آگاهی فدرال آمریکا (اف بی آی) نیز درباره احتمال استفاده از مواد منفجره دست ساز در روز برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری امریکا هشدار داده است.

اف بی آی می‌گوید، یورش هفته گذشته طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، افراط گرایان واشنگتن را جسور کرده است.

مت میلر مامور ویژه اف بی آی و مسئول پلیس مخفی شهر واشنگتن گفت: «ما تا این لحظه ندیده ایم کسی دستش را بلند کند و بگوید «ما داریم می‌آییم و آنجا خواهیم بود»، ولی طوری خود را آماده کرده ایم که گویی چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد.»
دست کم ۱۰ ایالت، نیرو‌های گارد ملی خود را به حال آماده باش کامل در آورده اند. شهر‌های مهم این ایالت‌ها خود را برای هرگونه خطر احتمالی آماده می‌کنند. مجلس نمایندگان ایالتی میشیگان جلسه هفته آینده خود را به علت هشدار در مورد تهدید احتمالی لغو کرده است.

حالا جزییات جدیدی درباره حمله به ساختمان کنگره امریکا منتشر شده است. واشنگتن پست نوشت به گزارشی محرمانه دست یافته است که سه روز قبل از این حمله تهیه شده و در آن در مورد احتمال یورش به ساختمان کنگره هشدار داده شده بود. تاکنون دست کم ۳۰۰ پرونده کیفری در مورد مظنونان این حمله باز شده است.

یکی از چهره‌های راست افراطی معروف به تیم «جی ان ایت» که در ماجرای حمله به ساختمان کنگره شرکت داشت، امروز در تگزاس دستگیر شد. او در یکی از ویدئو‌های منتشر شده از این حمله مشاهده می‌شود که در حال گفتگو با گوشی تلفن است و می‌گوید میهن پرستان کنترل ساختمان کنگره را به دست گرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار