انفجار گاز و آتش سوزی‌ها از سهل انگاری شهروندان نشات می‌گیرند

رئیس اتحادیه خدمات فنی و تاسیسات برودتی و حرارتی اهواز علت وقوع ۸۰ درصد انفجار گاز و آتش‌سوزی‌ها را سهل‌انگاری شهروندان در استفاده از وسایل گازسوز عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالحسین قبیتی رئیس اتحادیه خدمات فنی و تاسیسات برودتی و حرارتی اهواز گفت: حوادث انفجاری و آتش‌سوزی ناشی از شبکه گاز در ساختمان‌های مسکونی تا ۸۰ درصد به دلیل سهل‌انگاری‌های ساکنان رخ می‌دهند و در این حوادث، مشاهده بی توجهی آن‌ها نسبت به رعایت موارد ایمنی وسایل گازسوز یا سیستم گاز خانگی هستیم.

او با اشاره به بروز حوادث ناشی از نوسانات برق نیز افزود: معمولا نوسانات برق، موجب اتصال سیم برق می‌شود که در مواردی منجر به آتش‌سوزی خواهد شد، اما به منظور جلوگیری از بروز آتش‌سوزی دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی، حتما باید از محافظ برق پرقدرت استفاده شود تا نوسانات برق کنترل شوند.


بیشتر بخوانید


قبیتی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از بروز حوادث انفجاری و آتش‌سوزی در وسایل گازسوز نیز باید صرفا از وسایلی که دارای ترموکوپل هستند، استفاده شود، بیان داشت: میزان ایمنی پکیج‌های گرمایشی و آبگرمکن‌ها به دلیل تعبیه ترموکوپل در آن‌ها، به ندرت سبب آتش‌سوزی و حوادث انفجاری می‌شوند و از ایمنی بالایی برخوردار هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.