معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی خبرداد؛

ایجاد اشتغال در بخش صنایع‌دستی خراسان شمالی

محمدرضا قهرمانیان گفت: در ۹ ماهه امسال با استفاده از پرداخت تسهیلات و حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده در بخش صنایع‌دستی استان، برای ۳۴۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدرضا قهرمانیان گفت :  امسال ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش صنایع‌دستی استان سرمایه‌گذاری و هفت میلیارد ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان و فعالان این بخش پرداخت شد.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه حمایت از فعالان این حوزه در قالب پرداخت تسهیلات و ارائه آموزش‌های لازم و تشویق به فروش مجازی سبب شد تا تولید صنایع‌دستی در شرایط شیوع کرونا متوقف نشود، عنوان کرد: هیچ‌یک از کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی استان به‌دلیل کرونا تعطیل نشد و فعالان این حوزه توانستند با ورود به بازار فروش مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی میزان تولیدات صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه سال جاری را ۱۱ تُن برشمرد وگفت : از ابتدای امسال تا کنون ۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان انجام و مشکلات آن‌ها احصاء شده است.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۹ رشته صنایع‌دستی استان خراسان شمالی در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است، چهار اثر نیز دارای مهر اصالت یونسکو و ۶۴ اثر مهر اصالت ملی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.