روسیه ۳۰۰ نیرو به مرکز نظامی مشترک در حسکه سوریه فرستاد

افسر مسئول مرکز نظارت مشترک روسیه و سوریه اعلام کرد ۳۰۰ نیروی پلیس نظامی روس به استان حسکه در شمال شرق این کشور اعزام شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «دیمتری سنتسوف» افسر مسئول در مرکز نظارت مشترک روسیه و سوریه، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یگانی جدید از نیرو‌های پلیس نظامی مسکو به استان حسکه در شمال شرق سوریه اعزام شدند.

او گفت: ۳۰۰ نیروی نظامی دیگر به مرکز مشترک نظارت بر آتش بس اعزام کردیم و هدف از این کار تقویت مراکز مشترک با نیرو‌های ارتش سوریه است.

سونتسوف افزود: یگان پلیس نظامی روسیه به یکی از مراکز نظارتی مشترک در استان حسکه رسیدند و وظیفه اصلی آن‌ها کمک به کاهش درگیری در منطقه است و نیرو‌های ما بر اجرای آتش بس و التزام طرف‌ها به آن نظارت می‌کنند و انواع کمک‌های انسان دوستانه را به دست ساکنان محلی این استان می‌رسانند.

او اعلام کرد: گروه اول نیرو‌های تقویتی به حسکه رسیدند و گروه‌های بعدی در آینده نزدیک به سوریه اعزام می‌شوند و در شهرک‌های عین عیسی، تل تمر، عاموا و سایر مراکز مسکونی مستقر می‌شوند.

گفته شده هواپیما‌های باربری نظامی روسیه نیز مقادیری سلاح، وسایل ارتباطی و تجهیزات نظامی به منطقه منتقل کردند.

بر اساس توافق‌های صورت گرفته میان روسیه و ترکیه، یگان‌هایی از پلیس مسکو در مراکز نظارت بر آتش بس در استان حسکه مستقر شدند تا ثبات را در منطقه برقرار کنند.

در پایان ماه دسامبر ۲۰۲۰ گروهی از نیروی پلیس نظامی روسیه در شهرک عین عیسی در استان حسکه در شمال شرق سوریه مستقر شدند و مراکز حضور نیرو‌های ارتش سوریه بار‌ها از سوی عناصر مسلح تحت حمایت ترکیه هدف قرار گرفته شدند، اما هنگامی که این مراکز مشترک شدند، میزان حملات به آن‌ها کاهش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار