نقدعلی:

شورای حل اختلاف ماهیت قضایی دارد؛ چرا آن را نهاد سازش قرار دادید؟

نماینده خمینی‌شهر گفت: شورای حل اختلاف کاملاً حکم صادر می کنند و ماهیت قضایی دارد؛ چرا شورای حل اختلاف را نهاد صلح قرار دادید؟

به گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مواد لایحه دوفوریتی شوراهای حل اختلاف خطاب به قالیباف رئیس مجلس تذکر داد: ماهیت شورای حل اختلاف قضایی است؛ از حدود سال ۸۰ به مدت سه سال مسئول این شورا بودم؛ شورای حل اختلاف کاملاً حکم صادر می کنند و ماهیت قضایی دارد؛ چرا شورای حل اختلاف را نهاد صلح و سازش قرار دادید؟

او همچنین درباره روند بررسی طرح‌ها و لوایح در صحن علنی اظهار کرد: رویه آقای امیرآبادی برای پیشبرد مصوبه‌ها بد نیست و اجمالاً برخی پیشنهادها را در قالب اصلاح عبارتی با پیشنهاد دهنده جلو می‌برند، اما به قول آقای دلخوش، «قربون برم خدا را / یک بوم و دو هوا را!» برخی مواردی که مخالف اول صحبت نمی‌کند، به عنوان عدم وجود مخالف رد می‌شوند، اما در برخی موارد که خودشان مخالف هستند، آن قانون را زیر پا می‌گذارند که زیبنده نیست. تقاضا می‌کنم رویه واحد پیش گرفته شود.

نماینده خمینی‌شهر تصریح کرد:  من با این مسئله موافقم که در صورت وجود مخالفان متعدد اگر بخواهیم از تک تک شان بپرسیم، بررسی مسائل به درازا می کشد، اما زمانی که دوستان  و همکاران در گوشه این مجلس ساکت هستند و ای بسا تا کنون یک بار هم پشت تریبون صحبت نکرده‌اند، از چگونگی تصمیم‌گیری هیئت رئیسه غافل هستند. البته تک‌تک رفتارهای هیئت رئیسه زیر ذره بین است.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده بیان کرد: این موضوع درست است و باید طبق ایین نامه باید عمل شود. در همین موضوع شوراهای حل اختلاف هم می‌گفتم نفرات بعدی در بررسی لایحه نام برده شوند، اما اگر واقعا نظر همه را به صورت تک به تک بخواهیم، فرصت نمی‌شود. اگرچه باید طبق اصل ۱۰۸ آیین نامه تا نفر آخر افراد و مخالفان پیشنهادها و... که قصد صحبت دارند، نام برده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار