در مراسم رونمایی سند برنامه راهبری فدراسیون کشتی عنوان شد؛

دبیر: مدال آسیا برای ما مهم نیست/ نگاه المپیکی داریم

رئیس فدراسیون کشتی درباره اهداف این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از سند راهبردی کشتی با حضور مسئولان فدراسیون کشتی و مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند ۸ ساله راهبردی کشتی بر اساس المپیک و با هدف قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۸ تهیه شده است.

او تصریح کرد: زمانی که به فدراسیون کشتی آمدم به دوستان گفتم برنامه کشتی را برای من بیاورید تا ببینم. برنامه مسابقات را آوردند گفتم نه برنامه‌ای که ما باید به کجا برسیم. گفتند ما فقط همین را داریم. این شد که از دانشگاه شریف یک تیم دعوت کردیم .۷ ماه زمان برد تا سند راهبردی را تهیه کنیم. کشتی گیر مسابقه‌ای ما ۳ یا ۴ هزار نفر بیشتر نیستند. حدود ۳۰ تا ۳۵ قهرمان و یکسری کارشناسان را دعوت کردیم. ابتدا چالش‌ها را داشتیم. برند کشتی مثل دوره ما نیست. آیا کشتی گیر‌های الان را مثل زمان ما می‌شناسند؟

او تاکید کرد: بدون تعارف نگاه ورزش در کشور ما الپپیک محور نیست. اولین کاری کردیم که برنامه را تا ۲۰۲۸ نوشتیم و گفتیم می‌خواهیم در ۲۰۲۸ در کشتی آزاد و فرنگی قهزمان المپیک شویم. در ۷ یا ۸ حوزه فرهنگی، فنی، برنامه ریزی و... کارشناسان را دعوت کردیم تا سند را تهیه کنیم. در چند سال گدشته نگاه در کشتی جام جهانی محور بوده، اما الان بر اساس این سند المپیک محور است. ما دیگر در آسیا دنبال قهرمانی نیستیم و به مربیان هم گفتم جوان ببرید اگر هم باختید مهم نیست. بازی‌های آسیایی هم بعد از المپیک و قهرمانی جهان اولویت سوم ما است. المپیک مثل یک خورشید بر برنامه ما می‌تابد. جام جهانی مسابقه درجه چهارم جهان است، مدام گشتی گیران خوب را به جام جهانی بردند و کشتی ما خالی شد.

قهرمان المپیک خاطرنشان کرد: یک نفر از کشتی گیرانی که در نوجوانان جهان قهرمان شده آمده قهرمان المپیک شده را بگویید؟ اصلا نداریم. پدر بچه‌های مردم را درآوردند. سوریان در نوجوانان 2 بار باخت، خود من 2 بار اوت شدم، رسول خادم، عباس جدیدی اصلا در نوجوانان نبودند، اما آمدند قهرمان المپیک شدند. آیا برای روس‌ها اصلا قهرمانی نوجوانان مهم است؟ نگاه نتیجه محور را از رده نوجوانان کاملا برداشتیم.

دبیر ادامه داد: سفر من به استان‌ها یا ساخت و ساز‌ها همه هدفند و بر اساس این برنامه است. کار رئیس هیئت فقط تیم جمع کردن نیست. برای انستیتو نیز برنامه و هدف تعیین کرده ایم. یکی از مشکلات ما این است برند کشتی افت کرده است. بحث رسانه یا تمامی حوزه‌های دیگر نیز دیده شده است. تمامی اعزام‌ها هدفمند است. از امروز در اتاق شیشه‌ای نشستیم و کاملا در رصد هستیم. برنامه ما چالشی نوشته شده و نه خیلی دور و دراز و نه نزدیک است. در دل این برنامه یک شورا ترسیم کردیم تا در حین اجرا ببینیم کجای کار هستیم و ماهی یکبار شورا ما را رصد می‌کند تا وضعیت را بررسی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: رئیس هیئت‌های وقت نگذار و مربیان بی سواد فنی یکی از چالش‌های کشتی ما است. ارتباط مستقیم با مراکز علمی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه از دیگر موارد مهم این سند است. کانون‌ها در آموزش و پرورش باید فعال شوند و تشک‌های کشتی به آموزش و پرورش برگردند. حسن این سند این است که فدراسیون باید پاسخگو باشد. علی دبیر نامی هم اینجا نباشد رئیس فدراسیون بعدی باید پاسخگو باشد و بر اساس سند راهبردی جلو برود. برنامه سالیانه قبلا در کشتی بوده، اما چنین سندی اصلا نبوده است. ما باید بر اساس این برنامه رصد شویم. خوشحالم برنامه ۸ ساله تدوین شده و امیدوارم ۱۰۰ درصد موفق شویم، کار سختی است، اما نشدنی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار