متکدیان در سنندج جمع آوری شدند

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت:از ابتدای سال تا پایان آذرماه در مجموع ۱۸۸ متکدی در سطح معابر عمومی سنندج جمع آوری و ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صلاح الدین وکیلی مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج با بیان این که تکدی گری یکی از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: حضور متکدیان در شهر که معلول برخی از آسیب‌های اجتماعی است، علاوه بر ارائه جلوه نامناسبی از شهر، آسیب‌های اجتماعی دیگری را نیز به همراه دارد.

او افزود:خیریه‌های مختلفی در سطح شهر سنندج مشغول به خدمت رسانی به نیازمندان بوده و دستگاه‌های حمایتی نیز در مرکز استان به نحو شایسته‌ای به نیازمندان یاری می‌رسانند.

وکیلی با بیان اینکه مبحث تکدی گری در اماکن عمومی امری غیر قابل قبول است،گفت: مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج در راستای پیگیری دغدغه شهروندان اقدام به جمع آوری متکدیان و ساماندهی آن‌ها می‌کند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه همچون سنوات گذشته ۱۸۸ متکدی در سطح شهر سنندج جمع آوری شدند.

وکیلی اعلام کرد: از این تعداد ۱۱۹ نفر مرد و ۶۹ نفر زن بودند که بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی وزارت کشور کودکان هم شامل این رده بندی شده و ۱۴ نفر از این تعداد را شامل می‌شوند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج تاکید کرد: تکدی گری جرم محسوب شده و با افراد متکدی بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وکیلی افزود: ۱۴ کودک متکدی پس از اخذ تعهدنامه از خانواده‌هایشان به آنان تحویل داده شدند و در صورت تکرار این امر این کودکان به مراکز بهزیستی تحویل داده خواهند شد.

او گفت: ۱۱۸ نفر از متکدیان با اخذ تعهدنامه کتبی ترخیص شده و پنج نفر نیز که از متکدیان ساکن سنندج نبودند به شهر‌های محل سکونت خود انتقال داده شدند.

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اعلام کرد: در این مدت همچنین سه نفر از متکدیان به مراکز درمانی ارجاع داده شده و ۴۸ نفر نیز به دلیل نبود سرپناه در مراکز ویژه اسکان داده شدند.

وکیلی خاطرنشان کرد: جمع آوری و ساماندهی متکدیان از جمله دغدغه‌های همیشگی شهروندان بوده و بر اساس قانون شهرداری موظف به اجرای این مهم است.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.