روند کاهشی قیمت دلار و طلا تا کی ادامه دارد؟

یک کارشناس مسائل اقتصادی پیش‌بینی کرد، روند کاهشی قیمت دلار و طلا تا اسفندماه ادامه داشته باشد.

روند کاهشی قیمت دلار و طلا تا کی ادامه دارد؟به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی حیات‌نیا کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار و طلا طی چند وقت اخیر، از دو عامل موثر بر این روند کاهشی یاد کرد که مهمترین آن نهایی شدن نتیجه انتخابات آمریکا است.

او گفت : نتیجه انتخابات آمریکا این امیدواری را بین فعالین اقتصادی و تصمیم‌گیران ایجاد کرده که احتمال برگشت به برجام وجود داشته باشد و به دنبال آن بهبود شرایط اقتصادی را شاهد باشیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی عامل دیگری که به کاهش نرخ ارز دامن زده را صحبت‌هایی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال آینده اعلام کرد و افزود: با حذف ارز مرجع دیگر تفاوت قیمت چندانی بین ارز مرجع، ارز نیمایی و آزاد نخواهیم داشت و این موضوع باعث می‌شود صادرکنندگان تمایل بیشتری برای بازگرداندن ارز خود از طریق مجاری قانونی داشته باشند تا بخواهند آن را در بازار آزاد عرضه کنند.

حیات‌نیا معتقد است، افزایش عرضه ارز عاملی است که می‌تواند به کاهش قیمت آن در بازار دامن بزند.

او ادامه داد: البته شرایط جهانی و بازار‌های موازی نیز بر روند کاهشی قیمت طلا و ارز بی تاثیر نیست.

این کارشناس مسائل اقتصادی پیش‌بینی کرد، روند کاهشی قیمت ارز و طلا تا اوایل اسفند ادامه داشته باشد و گفت: در اسفندماه به روال هر سال به دلیل افزایش تقاضا برای ارز و حتی گاهی طلا ممکن است دوباره شاهد بالا رفتن قیمت‌ها باشیم.

حیات‌نیا افزود: وضعیت قیمت دلار و طلا بعد از اسفند ماه به عوامل مختلفی از سیاست‌های بانک مرکزی گرفته تا تعیین تکلیف بودجه سال ۱۴۰۰ و سیاست‌های دولت جدید آمریکا در برابر ایران بستگی دارد و از همین رو نمی‌توان از هم اکنون پیش‌بینی دقیقی برای آن داشت.

او درباره اینکه قیمت کنونی دلار و سکه با توجه به ریزشی که داشتیم چقدر به واقعیت نزدیک شده، گفت: به نظر می‌رسد حباب سکه در حال تخلیه شدن است و قیمت آن به رقم واقعی نزدیک می‌شود، درباره دلار نیز با توجه به شاخص‌های کلان اقتصادی به نظر می‌رسد قیمت‌های فعلی منطقی باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار