یک رام قطار ملی به زودی رونمایی خواهد شد/ اتصال خط یک و سه مترو  سال آینده محقق می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: یک رام قطار ملی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری و صندوق نوآوری شکوفایی به زودی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم افتتاح ورودی شرقی ایستگاه کمیل اظهار کرد: ورودی غربی این ایستگاه در خط ۷ در  سال ۹۷ افتتاح شد و اکنون شاهد بهره‌برداری ورودی شرقی آن که در مرز منطقه ۱۰ و ۱۱ است، هستیم؛  ورودی این ایستگاه با پله برقی و آسانسور‌های تولید داخل افتتاح شده و باعث افتخار است که با رویکردی جدید بیش از گذشته از تولیدات داخل بهره‌مند شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به قرارداد ۱۰۵ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران گفت: امیدواریم با منابع دولتی بتوانیم این موضوع را هر چه سریع‌تر به نتیجه برسانیم و برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو برای سال جاری در نظر گرفته شده که دو ایستگاه افتتاح شده و ۱۰ ایستگاه دیگر هم افتتاح خواهند شد.

امام درباره  قطار ملی بیان کرد: یک رام قطار ملی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری و صندوق نوآوری شکوفایی به زودی رونمایی می‌شود و کلنگ‌زنی پروژه اتصال خط یک و سه مترو  سال آینده محقق می‌شود در همین راستا  انشعابات شمالی خط ۳ از ایستگاه نوبنیاد آغاز شده و بعد از گذر محدوده نیاوران به تجریش رسیده و در ایستگاه تجریش به خط یک متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر مترو نهایی شده و تفاهم‌نامه‌هایی دراین زمینه محقق شده است گفت: شهرداری منطقه یک پایتخت از ظرفیت‌های غیرنقد خود برای تحقق این موضوع استفاده کرده و بر اساس  پیش‌بینی‌ها اتصال خط یک و سه اوایل سال آینده  انجام خواهد شد  البته باید توجه داشت که به سرانجام رسیدن آن حدود ۴ تا ۵ سال زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار