یک مطالعه جدید نشان می‌دهد:

یک هشتم بهبودیافتگان کرونا می‌میرند!

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد حدود یک سوم از بهبودیافتگان کرونا در طول ۵ ماه پس از بهبودی دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یک هشتم آن‌ها به دلیل عوارض کووید ۱۹ می‌میرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه لستر و اداره آمار ملی انگلیس در تحقیقی دریافتند که از ۴۷۷۸۰ فرد مبتلا به کرونای مرخص شده در موج اول، ۲۹.۴ ٪ در طی ۱۴۰ روز به بیمارستان بازگشتند و ۱۲.۳ ٪ از آن‌ها فوت کردند.

این اتفاق به دلیل اثرات ویرانگر و طولانی مدت ویروس کرونا رخ می‌دهد؛ به گونه‌ای که عوارض کرونا می‌تواند در بسیاری از افراد بهبودیافته، مشکلات قلبی، دیابت و بیماری‌های مزمن کبد و کلیه را ایجاد کند.

کاملش خانتی مسئول این تحقیق و استاد دیابت و بیماری‌های عروقی در دانشگاه لستر، گفت: این تحقیق، بزرگترین مطالعه‌ای بود است که در مورد افراد مرخص شده از بیمارستان پس از بهبودی از کرونا انجام شده است.

بسیاری از بهبودیافتگان کرونا دچار دیابت می‌شوند

او توضیح داد: بهبودیافتگان از کرونا در حالی به خانه برمی‌گردند که از عوارض طولانی مدت آن رنج برده و دوباره مجبور به بازگشت به بیمارستان می‌شوند که تعدادی از آن‌ها می‌میرند.

کاملش خانتی افزود: نمی‌دانیم که آیا این بازگشت و فوت ناشی از آن، به دلیل تخریب سلول‌های انسولین ساز است که منجر به دیابت نوع ۱ می‌شود یا اینکه باعث ایجاد مقاومت به انسولین شده و در نتیجه منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود، اما در هر حال، بسیاری از بهبودیافتگان از کرونا دچار دیابت می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
ایی اخبار چیه چاپ میکنید بیچاره ها هرکی خوب شده هم از ترس سکته میکنه ایقد آیه ی یعس نخونید واقعا متاسفم براتون فقط بلدین ب مردم استرس بدین
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۵۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خواهشاً این اخبار رو نذارید
کلاً روحیم داغون شد
تازه یه ذره میخواست حالم خوب بشه