کشف روستای سنگی پس از طوفان ماسه‌ای در عمان + تصاویر

روستایی سنگی که سه دهه قبل در عمان زیر تپه‌های ماسه‌ای ناپدید شده بود، با طوفانی دیگر مجددا نمایان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساکنان سابق روستای «وادی المر» در عمان بخش‌هایی از روستای خود که پس از وقوع طوفان و جا به جا شدن ماسه‌ها نمایان شده بود را در حالی مشاهده کردند که کاملا سالم باقی مانده بود.

یک روستای عمانی که سه دهه پیش در کویر ناپدید شده بود، توجه ساکنان باستانی خود، بازدیدکنندگان و عکاسان کنجکاو را به خود جلب کرد تا آثاری از خرابه‌های آن را ثبت کنند، آنچه که از آن باقی مانده را دوباره کشف کنند و در پشت بام ساختمان‌های خود که زیر شن و ماسه مدفون شده است، اردو بزنند.

این روستا که در حدود ۴۰۰ کیلومتری مسقط، پایتخت عمان است، ۳۰ سال قبل درگیر طوفان‌هایی از شن و ماسه قرار می‌گرفت به گونه‌ای که ساکنان آن مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و پس از مدتی دیدند که تنها سقف و برخی دیوار‌های خانه‌ها قابل مشاهده است و در واقع روستایی زیر زمینی ایجاد شده است. وادی المر پس از این سال‌ها و وقوع طوفانی دیگر سر از دل زمین برآورد و مجددا بخش‌هایی از آن نمایان شد که بازدیدکنندگان کنجکاو را به سوی خود جلب کرد.

سالم العریمی، یکی از اهالی قدیمی این روستا می‌گوید که ساکنان وقتی با طوفان‌های متعدد روبه‌رو شدند و به علت نبود امکانات اولیه مجبور به تخلیه روستا و مجاهرت به روستای مجاور شدند و حتی برخی زیر شن‌ها مدفون شدند.


بیشتر بخوانید


روستای وادی المر که متشکل از ۳۰ خانه با حدود ۱۵۰ نفر ساکن بوده است از سنگ ساخته شده و نمایان شدن دوباره آن دوستداران عکاسی و طبیعت را به این منطقه کشانده است.

سلطان نشین عمان به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای کاهش وابستگی به نفت و تنوع بخشیدن به درآمد خود، در سال‌های اخیر برای احیای بخش گردشگری تلاش های زیادی کرده و ارقام رسمی نشان داد که در سال ۲۰۱۹ از سه میلیون گردشگر استقبال کرده است و مشتاق عبور از بحران همه گیری ویروس کرونا و بازگشایی مجدد مرز‌های خود به روی گردشگران است.

کشف روستای سنگی پس از توفان ماسه‌ای در عمان + تصاویر

کشف روستای سنگی پس از توفان ماسه‌ای در عمان + تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
آل سعود را اعدام کنید چون او بانی همه مصیبت هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۲۰:۰۲ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
کاشکی ما هم همگی بریم زیر خاک........!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
آثار باستانی ۳۰ ساله پس توپخانه نادر تو امارات که مال ماست امارات پس بده
آخرین اخبار