شیوه‌نامه‌های بهداشتی که در مدارس باید رعایت شوند/ کدام دانش آموزان سر کلاس درس می‌روند؟

از فردا اول بهمن ماه مدارس بازگشایی می‌شوند و رعایت برخی دستورالعمل‌ها برای مدرسه‌ها و دانش آموزان الزامی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، از فردا اول بهمن ماه دوباره کلاس‌های درس و مدرسه‌ها رنگ و بوی تازه به خود می‌گیرد، حس و حال مهر ماه و بازگشایی مدارس دوباره برای دانش آموزان زنده می‌شود، کرونا شادی و نشاط حضور در مدرسه را از دانش آموزان گرفت و به جایش شادی دیگر در دامنشان گذاشت، دانش آموزان در طول چند ماه گذشته در دوران کرونا پای شبکه شاد، طعم مدرسه و درس خواندن را چشیدند.

برای دانش آموزانی که چند سالی است در مدرسه درس خوانده اند و قد کشیدند، شاید نشستن پای شبکه شاد، یادآور شادی‌های سر کلاس درس نشستن و مدرسه رفتن باشد، اما برای دانش آموزان کلاس اول و دوم ابتدایی که به خاطر کرونا چیزی از مدرسه نفهمیدند، داستان فرق می‌کند و این ترس وجود دارد که نکند این دانش آموزان با سبک مدرسه و درس خواندن حضوری خو نگیرند و سال‌های بعد از کرونا مدرسه رفتن برایشان نه تنها شیرین نباشد بلکه عذاب آور هم باشد، به همین دلیل با مخالفت‌های وزارت بهداشت برای بازگشایی تمام پایه‌های مدارس در مناطق زرد و آبی از فردا دانش آموزان اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها سر کلاس‌های درس حضور پیدا خواهند کرد.

حضور در کلاس درس به هیچ وجه اجباری نیست

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  اظهار کرد: صحبت های ضد و نقیضی هفته گذشته پیرامون بازگشایی مدارس مطرح شد، اما به عنوان سخنگوی ستاد ملی اعلام می کنم که مدارس به هیچ وجه به صورت اجباری برگزار نخواهد شد.

وی افزود: برای پایه های اول و دوم در مناطق آبی و زرد به صورت اختیاری خانواده ها می توانند دانش آموزان را به مدرسه بفرستند و به ویژه مدارسی که تعداد دانش آموزان کم است. کلاس کمتر از ۱۰ نفر و مدرسه با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر هم جزو شاخص هایی بود که اعلام شد. برنامه ریزی خود آموزش و پروش حداکثر دو روز در هفته و یکی دو ساعت در هرروز است که آن هم اصلا اجباری نیست. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  ادامه داد: اما حضور کادر مدرسه، مدیریت و کارکنان در مدرسه به عهده خود آموزش و پرورش است و خودشان تصمیم می گیرند که به چه صورت خواهد بود.

کلاس خالی

دستورالعمل های وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان،  با تاکید بر تامین تهویه هوا و فضای تعیین شده برای هر دانش آموز گفت: تهویه کلاس‌ها باید تامین شود و استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی الزامی است و فاصله گذاری حداقل ۲ متر خواهد بود و ۲ پیش شرط اختیاری بودن و توانایی مدرسه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از الزامات بازگشایی است و والدین اگر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدرسه مطمئن شدند می‌توانند دانش آموز خود را به مدرسه بفرستند.

فرهادی درباره اینکه این احتمال وجود دارد که دانش آموزان به دلیل بازی گوشی و شیطنت‌های کودکانه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و در مهر ماه اخباری مانند تعویض ماسک دانش آموزان با یکدیگر منتشر شد، گفت: اینکه توقع داشته باشیم تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از طرف یک دانش آموز کلاس اول و دوم ابتدایی رعایت شود، دور از واقعیت است و برای همین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با کمک والدین و معلمان محقق خواهد شد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به فضای مورد نیاز برای هر دانش آموز به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: کلاس‌ها حداکثر ۱۰ نفره خواهد بود و ما ۴ مترمربع برای هر دانش آموز فضا نیاز داریم، برای برگزاری کلاس با ۱۰ نفر نیاز به ۴۰ متر مربع فضاست و به همین نسبت با کوچک شدن کلاس درس تعداد دانش آموزان کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره رصد کرونایی کادر مدارس بیان کرد: اولیای مدرسه و معلمان بدون علامت باید سر کلاس درس حاضر شوند و به محض بروز علائم شبه کرونا از حضور در مدرسه خودداری کنند، در دوران بازگشایی مدارس نرم افزار ماسک مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدیر مدرسه می‌تواند دسترسی لازم به اپلیکیشن ماسک را برای رصد کرونایی اولیای مدرسه و معلمان از دانشگاه علوم پزشکی منطقه دریافت کند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت بیان کرد: ما نظارت‌های لازم بر مراکز آموزشی و مدارس را انجام می دهیم و هر مدرسه‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند، تعطیل خواهد شد و هیچ فرقی بین مدارس دولتی و غیر دولتی نیست.

بازگشایی مدارس

بازگشایی مدارس در شرایط افزایش بستری کرونا بین ۵ تا ۱۷ سال

علیرضا زالی  با تاکید بر شکننده بودن شرایط تهران در کنترل بیماری کووید۱۹ گفت: استان تهران به دلیل پیچیدگی های مختلف در کنترل بیماری نیز شرایط خاصی دارد. لذا شرایط آن شکننده است. فاصله گذاری اجتماعی با شیب ملایمی رو به کاهش است و میان عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی با افزایش آمار فوتی ها پیوستگی عمیق و جدی وجود دارد.

زالی با بیان اینکه بررسی گروه سنی مبتلایان نشان می دهد متاسفانه در طول دو هفته اخیر با یک روند رو به رشد اما با شیب نسبتا ملایم میزان بستری ها در گروه سنی بین پنج تا ۱۷ سال در استان تهران رو به رو بوده ایم، اظهار کرد: اگر چه قدر مطلق مرگ و میر در افراد زیر ۱۰ سال پایین است، اما حتی در گروه سنی صفر تا ۱۰ سال نیز شاهد افزایش مرگ و میر بوده ایم که با بحث بازگشایی مدارس می تواند این موضوع با خطر بیشتری مواجه شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در خصوص بازگشایی مدارس گفت: نهایتا در ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد حضور دانش آموزان در همه شهرها بدون توجه به رنگ آنها اختیاری باشد. با توجه به اصرار دوستان در آموزش و پرورش که می خواستند کادر اداری و کادر مدارس مانند سایر ادارات باشند این تصمیم اتخاذ شد.

زالی ادامه داد: بی تردید در تهران شرایط متفاوت است. چرا که با آغاز فعالیت مشاغل آموزشی بار غیر متعارفی به حمل و نقل عمومی وارد می شود که موجب نگرانی ماست. بی تردید حتی پنج تا ۱۰ درصد افزایش استفاده از حمل و نقل عمومی موجب نگرانی ما خواهد بود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران بیان کرد: از سوی دیگر معلمان با توجه به وقت و توان خود نمی توانند آموزش حضوری و مجازی را با هم به پیش ببرند و به نظر می آید که این کار غیر ممکن است. لذا با توجه به صحبت های رئیس جمهور می توان حضور دانش آموزان در مدارس را اختیاری در نظر گرفت و این به والدین بستگی دارد که امیدواریم مردم در این موضوع نیز همکاری لازم را داشته باشند. 

کدام دانش آموزان سر کلاس درس می‌روند؟

مدارس کودکان استثنایی بازگشایی نمی شوند

محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: مصوبه ستاد کرونا با عنوان بازگشایی محدود، مدیریت شده و تدریجی مدارس است. بر همین اساس پایه‌های اول و دوم ابتدایی تنها در مناطق زرد و آبی با تراکم ۱۰ نفر دانش آموز تشکیل می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی، هم در ابتدایی و هم در متوسطه در تمام پایه‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود. کلاس‌های حضوری در مناطق زرد و آبی فقط برای پایه‌های اول و دوم و دانش آموزان هنرستان که باید به صورت کارگاهی مهارت‌ها را یاد بگیرند دایر است.

محسن بیگی تصریح کرد: در مناطق قرمز و نارنجی در هیچ یک از سطوح و پایه‌های مدرسه و حتی با کمترین تراکم هم بازگشایی نخواهیم داشت؛ یعنی کلاس‌ها در مناطق نارنجی و قرمز، حتی با تراکم ۲ نفر دانش آموز هم برگزار نمی‌شود.

وی درباره وضعیت مدارس استثنایی گفت: بر اساس مصوبه آموزش و پرورش در حال حاضر و با شرایط فعلی، مدارس استثنایی و پیش دبستانی‌ها در هیچ یک از مناطق و با هر وضعیت بیماری باز نخواهد شد، البته اگر دانش آموزان استثنایی در مناطق آبی باشند و تراکم جمعیت دانش آموزی کمتر از ۵۰ نفر باشد مشمول طرح بازگشایی خواهند بود.

دانش آموز

شرایط برگزاری کلاس‌های حضوری هنرستانی‌ها

مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی برگزاری کلاس‌های درس هنرستانی‌ها با توجه به امکان برگزاری آموزش‌های حضوری اظهار کرد: مشکلاتی درباره حوزه آموزش هنرستانی‌ها مواجه هستیم، ماهیت دروس کارگاهی به نحوی است که باید آموزش حضوری باشد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا بنا بر این شد تا دروس شایستگی فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی هنر جویان با توجه به شرایط از اول بهمن به صورت حضوری برگزار شود.

به گفته مدیرکل دفتر فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش هنرجویان کاردانش در هر ماه ۱۲ جلسه و هنرجویان فنی و حرفه‌ای در هر ماه ۸ جلسه کارگاه دارند و با توجه به این شرایط یعنی حدود ۳۲ روز کارگاه باید برای این هنرجویان در نظر گرفته شپد که در ایام آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور حداکثر ۱۵ نفر در هر کارگاه این برنامه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کرونا قول داده سراغ بچه کلاس اولی ها و معلم هاشون نره
خیالتون راحت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
من بچه ام مو نمیفرستم باز نکنید مدرسه ها
Germany
ناشناس
۲۳:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام،،چرا از فردا بچه ها باید به مدرسه بروند،مگر گوسفند قربانی هستند؟معلم به بچه ای که حضوری شرکت میکند بیشتر توجه میکند تا آنلاین،
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اقا باز که کنید پدر مادرا فکر میکنند که بچشون امسال مردود‌ میشه من خودم ۷ تم هستم همش به من میگن تو امسال مردودی هر سالم از ۳ وم به بعد لوه تغدیر میگرفتم این کار خیلی اشتباهیه من یه بار گرفتم بابا بزر گم مادر بزرگم بابام مامانم داداشم و... گرفتند به نظر من که کار اشتباهیه بعزی از پدر مادرا بچرو زور میکنند که برو مدرسه یاد بگیری اونا که به کرو نا این جور چیزا نگاه نمیکنند مثل همین مامان بابای اینا که این جور چیزا سرشون نمیشه فقط فقط میگن برو برو زمان ما اگه کرونا مییومد سیکلم نداشتیم الان شما که این شدید وابیلا اینا فکرمیکنند درس خوندن وزاد گرفتن فقط و فقط به مدرسه رفته من که دیگه حرفی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اینا معلوم نیست تو چه فکرین ، میگن کلاس اجباری نیست از این طرف مدیر و معلم دانش اموزان میگه که من فقط برای دانش اموزانی درس میگم که حضوری سر کلاس بیان، پس معلومه که از بالا بهشون گفتن که اجباریه ، از طرف دیگه میگن فاصله حداقل 2 متری ولی من خودم یه بچه کلاس دوم دارم اسامیشونو زدن گفتن که 17نفر در یک کلاس 15 متری یعنی یه کلاس 34نفری شده 17نفری ایا این طرز فکر درسته واقعا؟معلوم نیست واقعا این چند ماهه که دارن مجازی درس میخونن مشکلی پیش نیومده ، الان با این وضعیت سرما ی بهمن ماه چه اتفاق مهمی افتاده که باید برن سر کلاس نمیفهمیم !
Iran (Islamic Republic of)
یکی هست و دیگر نیست
۲۲:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
متاسفانه کرونا هم دارع باهاش بازی سیاسی میشه کل وزارت علوم و کرونا میگن مدارس تعطیل...ولی جناب وزیر میگه مدارس باید باز شه..چرا اخه ؟ با فلاند مقایسه میکنید مارو؟ با سومالی مقایسه کن جناب وزیر
Iran (Islamic Republic of)
سعدی
۲۱:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
توروخدا مدارس رو باز کنید من اگر هم اختیاری باشد با چند نفر از همکلاسی هایم میرویم مدرسه تا درس مونو یاد بگیریم میدونم بخاطر راهپیمایی و انتخابات ریاست جمهوری تا اون موقع مدارس رو باز میکنید اینو میدونم
ولی من میخواهم با رعایت پروتکل های بهداشتی با چند نفر از همکلاسی هایم بریم مدرسه ما دبیرستانی هستیم پایه11دهم انسانی بخدا من اصلا هیچ چیزی توی شاد یاد نگرفتم 2موردش این که من با این نظر که در شاد آموزش میدهند کاملا مخاالف هستم دوست دارم برم مدرسه حداقل دو کلمه ای یاد بگیرم برای کنکور آماده باشم لطفا مدارس متوسطه دوم رشته های نظری را هم اجباری یا اختیاری دهید بخدا اگر هم اختیاری باشه من و همکلاسی هایم میریم بخدا دیوونه و روانی شدیم از بس توی خونه با آموزش مجازی داریم درس میخونیم تورخدا مدارس رو باز کنید من با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی میام مدرسه من یه دانش آموز هستم و میخوام برم مدرسه درس های پایه11دهم رو یاد بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام آخه تو روز های کرونایی چه مدارسی باز بشه آخه میگن فرزند من نمیفهمه در مجازی بخونه ولی حداکثر فکر کنین فردا فرزندتون بره مدرسه و خدا نکنه کرونا بگیره اون وقت پشیمان نمیشین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
این مسولین فقط بخاطر مدارس غیر انتفاهی،مدرسه رو باز میکنند مثل شهریور که از من که بچم مدرسه غیر انتفاعی میره شهریه گرفتند و گفتند که به هیچ وجه مدرسه بسته نمیشه ولی به محض اینکه همه ی مدارس بسته شدند اینها زودتر تعطیل کردند حالا هم میخوان شهریه سال دیگه رو بگیرند و۱۵روز دیگه همه جا رو تعطیل کنند ولی نمی‌دانند که آدم از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه......متاسفم برای دزدان مملکت که همه جوره دزدی رو بلدن
Germany
Arian86
۱۹:۴۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
لطف کنید بگید متوسطه‌ی اول (پایه ی هفتم) باز میشه یانه؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
الان مدرسه حضوری یامجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام لطفا فقط یک هفته آموزش رو تعطیل کنین تازه امتحانات نوبت اول تمام شده مغز نیاز به ربکاوری داره بازم تشکر میکنم درسته تدریس حضوری بهتره ومن به شخصه از درایت وزیر و همه عوامل تصمیم گیرنده متشکرم و از هر نظر شون میروی خواهم کرد برای همه آروزوی موفقیت دارم
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۹:۰۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
ما هنرستانیا جونمو از سر راه که نیاوردیم که واسه ما اختیاری نیست ما ک گناه نکردیم ما هم انسانیم همونطور که این چند ماه درسای کارگاهی رو یاد گرفتیم بقیشم همینطوری یاد میگیرم چرا فقط اولی و دومی هنرستانیا باید برن نکه اخه بقیه پایه ها این چی بلدن وقتی باز میکنین باید کل پایه ها رو باز کنین
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۸:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اگه بریم مدرسه کرونا میگیریم اگه هم نریم نمره نمگیریم
الان باید چیکار کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بازار یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
احمد علی
۱۸:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
ممنون واقعا ممنون من دوتا مدرس ای دارم یکی کلاس اول یکی کلاس چهارم منونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلامتی فرزندم مهمتراز آموزش من نمی فرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چرا باید کلاس چهارمی ها نرند اون ها رو هم بفرستین داداش من نمیفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چقدربعضیها گلایه مندند اجباری که نیست هرکی دوست داره بره دوست نداره نره . باز میشه میگن کرونا می گیریم باز نمیشه میگن معلما بیکارند ومفتی حقوق می گیرند پس اموزش وپرورش چیکار کنه هر کی یه سازی میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تورو خدا پایه دوازدهم ها باز کنید چون هم کنکور دارن هم نهایی اگه مدرسه باز نمی کنید حداقل نهایی حذف کنید پشت گوشی آدم چیزی متوجه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باز کنید مدارس رو
دانشگاها رو هم باز کنید
این چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
حاج خلیل
۱۷:۰۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
هیچ آدم عاقلی تواین شرایط بچه اش رو نمی فرسته مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تو رو خدا باز کنید من که نمیام
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تو رو خدا باز کنید من که نمیام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باز شن هر کی دوست داره نیا چون آموزش مجازی به درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اقا طور خدا باز نکنید این بچه ها نمی تونن بهداشتو رعایت کنن ادم بزرگ میگره مثلا بهداشت رعایت میکنه چه برس به بچه ۷ساله به فکر باشید التماس مکنمم باز نکنیند
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۶:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خیلی از کشور ها مدارس رو باز کردن و دادن راحت مدرسه میرن اونجا همه مخالف این هستن کا بچه هاشون تو خونه بمونن و کل روزشون رو تو گوشی باشن بعد اینجا....
کرونا همون سرما خوردگی هستش که الکی بزرگش کردن .
بهتره مدارس رو باز کنن تا اینکه همه دو تو خونه رو گوشی زندانی کنن
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۶:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اصلا یه سال مدرسه نرید بهتر از اینه که کرونا بگیرید و بمیرید.
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۶:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بدبخت من معلم که چه بچه بیاد چه نیاد باید برم بشینک تو مدرسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
کاش اصلا باز نمی کردین معلم دیگه توی شاد درس نمی ده واصرار مکنه بچه مدرسه بیاد من خیلی ناراحتم شما به فکر نسل اینده نیستی
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۵:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام من از اول بچه ام را نزاشتم بره مدرسه کلاس اولی هم هست از تریق شاد باهاش کار میکنم خیلی هم عالیه بستگی به پدر و مادر دارد که چگونه با بچه کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۵:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بازگشایی مدارس باعث استرس بیشتره خونواده ها میشود و اینکه بچه ها رفتن ب مدرسه مخصوصان کلاس اولی ها ک رعایت نمیکنند باعث خطر انهاست و اینکه تو شاد بنظرم یاد میگیرند اگر تکرار زیاد شود یاد گرفتن اسان تر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
منم نمیفرستم ولی اوایل سال که اختیاری بود از 22 دانش آموز کلاس فقط 10 نفر بچه هامونو نفرستادیم این نسبت برای کل شهر زیاده و خطرناک ای کاش کلا باز نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
ولی دانش آموز
۱۴:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
درسته کروناست ولی خدایی بچه کلاس اولی درس مجازی یاد نمیگیره نمیدونیم چکار کنیم از یه طرف مریضی منحوس از یه سمت یادگیر ی بچه ها که امکان یادگیریشون خیلی ضعیفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باز نکنید مدرسه ها رو
Iran (Islamic Republic of)
شهید گمنام
۱۴:۲۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام آقا مدارس رو باز کنید به خدا هیچی نمی‌فهمیم
بعد فضای مجازی از این ویروس بد تره مخصوصا اینستا و گوگل
درسته سلامتی مهمه
ولی وقتی طرف هیچ چیزی بلد نیست چطوری میخواهد به زندگی ادامه بده
و یک خانواده رو اداره بکنه هاااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
لطفا اگه مدرسه هارو باز کردین یک قبر هم به تعداد دانش آموزان تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۱۴:۰۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خواهشا جان فرزندانمان را با لج بازی و ندانم کاری به خطر نیندازید اقای وزیر خانم معاون اندکی تامل بد نیست خواهشا به سلامتی فرزندانمان فکر کنید اصلا به هیچ وجه صلاح نیست مدارس باز گشا شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
آخه جان دانش آموز مهمه یا یادگیری!!!
بچه ابتدایی میتونه بهداشت رو رعایت کنه؟یا فاصله اجتماعی رو رعایت میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من تحت هیچ شرایطی بچه هایم را به مدرسه نمیفرستم . در فضای مجازی تمام و کمال در حال یادگیری هستند . جان بچه ها قابل مقایسه با کلاس حضوری نیست . هیچ پدر مادر عاقلی در این شرایط با جان بچه خودش بازی نمیکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بازنکنید مدارسو این چندماه روبچه هامون باشاددرس بخونن بهترازاینک بااین ویروس کروناک امده توایران من بچه هام و نمیزارم
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۲:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
لطفا مدارس رو باز کنید .
بخدا در کلاسهای مجازی هیچی یاد نمیگیریم.
ترو خدا به حرف معلمها و مدیران که میگن مدارس نباید باز بشه گوش نکنید و مدارس را باز کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
تو هنوز بچه ای متوجه نیستی برا ما مادرا سلامتیتون مهمه نه درس
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
در این شرایط باز نکنن بهتره والا مریضی زیاده باز مدرسه نریم نمیشه واقعا دلمون برای مدرسه تنگ شد الان اگه مدرسه بازم بشه تا کی کلاسارو ضدعفونی کنن اگه تابستون جبرانی بزارن من نمیتونم برم کلاس چون تابستونا کار دارم بعدش یک جوری کنترل کنن این بیماری رو که حداقل امسالو اگه مدرسه بریم هیچ نگرانی نداشته باشیم چون واقعا الان با این اوضاع شرایط خیلی بده اگه اختیاری هست باز نکنن بهتره چون بچه ها خیلی خیلی خیلی کم میان از اون ور حوصلشون سر میره باید بیان خونه
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین افسری
۱۲:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اگه برای کلاس اولی ها و برای کلاس دومی ها اختیاری هست برای هنرجویان و هنرستانی ها و فنی حرفه ای ها و کارو دانش ها هم باید اختیاری باشه اخه جان ما هنرستانی ها هم در خطر هست مدرسه خطرناکه مثلا وقتی میری مدرسه میخوای بری تو کارگاه دست به وسایل ها بزنی لطفا تعطیل باشه بهتره تا سال دیگه مدارس باز بشه کرونا هم کامل تمام بشه و از بین بره مگه ما هنرستانی ها با کلاس اولی ها و دومی ها چه فرقی داریم که برای کلاس اولی ها و دومی ها اختیاری هست ولی برای ما هنرستانی ها اختیاری نیست ما هممون انسان هستیم ما هممون جان ما در خطر کرونا هست اقای حاجی میرزایی لطفا به فکر ما هنرستانی ها هم باش من مدرسه نمیرم میترسم هرکی با حرف من موافقه بچش نفرسته مدرسه چه بزرگ چه کوچیک بچه هاتون رو نفرستید مدرسه چه دبیرستانی باشه چه کلاس اولی چه کلاس دومی باشه همه جانشان در خطر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
آقا باز نکنید
این همه موندیم تو خونه اینم روش...
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام ،

همه دانش آموزان متوسطه اول که در امتحان استعداد سنجی دروس دبستان حد نصاب قبولی کسب کنند و

همه دانش آموزان دبستان که والدین آنها رضایت داشته باشند ،
می توانند در جلسات حضور داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مدارس باز بشه بهداشت رعایت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
حتما هنرستانی ها رویین تن هستن که 15 نفری برن تو کارگاه. واقعا معلوم نیست که اینهایی بالا نشستن یه بار تو مدرسه رفتن یا نه. چطور میشه 15 دانش آموز رو توی یک کارگاه کنترل کرد توی این شرایط. واقعا همه دانشگاه مجازی همه مدرسه ها مجازی اونموقع هنرستان اونم کار عملی که بیشترین ارتباط بین بچه ها و معلم وجود داره حضوری
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۲:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام بر همه دوستان اگر مدارس را باز کنید کرونا افزایش وتا سال های سال قرار است باشد پس منتظر باشیم تا کرونای نعلتی تمام شود بعد به زندگی عادی و درآمد خود را انجام دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
اونایی که می گویید مدرسه ها باز نشه.،آخه چه فرقی میکنه الان تمام بچه ها داخل کوچه و خیابون دارند بازی می‌کنند اصلا رعایت نمی‌کنند، حداقل مدارس باز بشه رعایت می‌کنند مجبورند. شاید به سود بعضیا هست که دوست ندارند مدارس باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۲:۲۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
۱_اگه مدارس باز شوند امار کرونا بیشتر می شود

۲_اگر یک نفر کرونا داشته باشد همه یدانش اموزان می گیرند وبه خانواده می دهند
من خودم شخصا مدرسه نمی ایم چون جون خودم وخانواده ام را از سر راه نیاوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
بریم مدرسه کرونا بگیریم میگن ما ک گفتیم نیاین نریم مدرسه هیچ یاد نگیریم میگن ما ک گفتیم بیاین اینا فکر ملت ما گنیستن ک دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
آیا بنظرتون اینهمه اصرار به بازگشایی مدارس ، فقط به هدف کسب درآمد از مدارس غیر انتفاعی نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دقیقا همینه .خدا ازشون نگذره که با جون مردم بازی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۱:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من‌‌ی‌دختر‌دارم‌‌که‌‌تمام‌‌زندگی‌‌من‌‌‌‌من‌راضیم‌‌خودم‌‌مریض‌بشم‌‌ولی‌‌دخترم‌‌جایش‌‌دردنکنه‌‌‌بعد‌‌ضدعفونی‌کردن‌‌مسولان‌مدرسه‌ب‌درد‌نمیخور‌‌شما‌‌اگ‌‌فکر‌‌بچه‌‌ها‌‌هستید‌‌لطف‌‌کنید‌‌کلا‌باز‌نکنید‌‌تا‌‌ویروس‌‌تموم‌بشه‌‌حالا‌‌هرچندسالی‌باشد‌نهایت‌از‌‌نو‌‌شروع‌‌میکنن‌‌‌‌ولی‌‌با‌‌جون‌‌بچه ‌های‌‌مردم‌‌بازی‌‌نکنید‌چون‌من‌‌یه‌‌مادرم‌‌نظرمو‌‌گفتم.‌بچه‌‌توخونه..بمون.بهتر تا‌مدرسه‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
این ها همش حرفه .
کدوم رعایت ، بچه کلاس اولی مگه می تونه همچین کاری کنه .
معلمی رو که همه همکارانش در شرایط امن به سر می برد رو به زور آورده اید سر کلاس تازه انتظار دارید مواظب بهداشت بچه ما هم باشه اتفاقا بر عکس از الان تو گروه گذاشته که من یا در کلاس کار می کنم یا در شاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خواهش می کنم مدارس ما راهنمایی ها رو هم حضوری کنید . من نهم هستم وباید امسال تعیین رشته کنم و سال مهمی هست اما اگه چیزی یاد نگیریم چه فایده ؟
بیشتر کشورها الان دارن میرن مدرسه . این کلاس های مجازی فشار و لطمه های روحی و جسمی بزرگی به ما میزنه و افسرده شدیم و همش استرس داریم و گریه می کنیم . از طرفی همش باید سرمون توی گوشی باشه و بیناییمون آسیب می بینه و کمر درد هم میگیریم و آسیب های روحی بدی رو هم به دنبال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
خواهشا برا سال آینده مدارس رو باز کنید
واکسیناسیون رو تو خردادماه انجام بدین که دیه مهر مدارس باز بشن
بابا ما پوسیدیم تو خونه
بیرون هم میریم
ولی مدرسه یه چیز دیگس
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام به نظر من همه مقاطع باید باز شوند و اگر قراره زمانهایی بدلیل کرنا تعطیل باشه جبرانیش در تابستون باز بشه.افت تحصیل پارسال و امسال بی سابقه است و نتایجش چند سال بعد مشخص میشه.بدون مدرسه .بدون معلم.بدون کلاس.... والا چی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من یه بچه بیشتر ندارم که همه ی زندگیمه اصلا نمی فرستمش مدرسه تو خونه حبس باشه بهتره تا بیماری کلا از بین بره اونایی که ۲تا۳تا بچه دارن قضیه شون فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
درسته شمایک بچه دارین وبه قول خودتان دوستش دارین یعنی ماکه چهارتابچه داریم که اصلادوست نداریم وبایدآنهارادوربندازیم متاسفم برای طرزفکربعضی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
چ ربطی به تعداد بچه داره یعنی ما که بیشتر داریم دوسشون نداریم ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۴:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من موندم تو این مدت کسی مسافرت نرفت بازار نرفت پارک نرفت حالا دو ساعت میرن مشکلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۳۰ دی ۱۳۹۹
سلام اگه اختیاریه پس چرا باز میکننین بعدشم مدرسه با کدوم سرانه ضدعفونی و ..بخره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۲۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
ما اولیا ی دانش آموزان حاضریم که پول مدارس غیرانتفاعی مسولان را بین خودمون تقسیم کنیم و قسط مدارسشون را بدهیم فقط استرس به ملت وارد نکنن و از مقام معظم رهبری خواهشمندیم که با درایت خود به این مساله ورود کنه دیگر از مسوولین امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من بچه ام نمی فرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۹
باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
درس نخونید که فایده نداره ما خوندیم بیکاریم
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۱:۱۲ ۳۰ دی ۱۳۹۹
مطمئن باش شما لیاقت اون رشته رو نداشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
دراین شرایط شکننده ی کرونایی باز شدن مدارس در تمامی گروه ها وسنین به نفع نه دولت نه مردم می باشد.
آخرین اخبار