مه صبحگاهی پدیده غالب سواحل و جزایر هرمزگان/ وزش باد در مناطق دریایی

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: مه غلیظ صبحگاهی سبب کاهش دید افقی در سواحل و جزایر استان شده است.

مجتبی حمزه نژاد، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: مه غلیظ صبحگاهی سبب کاهش دید افقی در سواحل و جزایر استان از جمله شهر بندرعباس و جزیره قشم شده است که با گرم شدن هوا این پدیده از بین می‌رود.

حمزه نژاد افزود:بامداد امروز حاجی آباد با کمینه دمای ۳ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهر استان بود و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز با کاهش ۴ درجه‌ای نسبت به روز گذشته به ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

او گفت: تا پایان هفته جاری تغییرات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه طی امروز و بامداد فردا وزش باد‌های غربی پدیده غالب مناطق دریایی استان خواهد بود، افزود: با توجه به مواج بودن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی با احتیاط تردد کنند.

حمزه نژاد گفت: روز پنجشنبه به ویژه طی ساعات بعد از ظهر و شب دریا (خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان) با وزش باد‌های شدید غربی به شدت مواج و طوفانی خواهد شد.

او افزود:توصیه می‌شود که تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود و همه شناور‌ها از تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده نیز وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان، تنگه هرمز، دریای عمان و شرق خلیج فارس پیش بینی می‌شود و هفته آینده کاهش محسوس دمای کمینه در سطح استان رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.