کشف بیش از ۲۲۸ میلیارد ریال کالا و ارز قاچاق در فرودگاه فارس

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان و فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز از کشف ۲۲۸ میلیارد و ۵۵۹ میلیون ریال ارز و کالای قاچاق توسط پلیس فرودگاه‌های استان فارس و دستگیری ۴۷۹ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یکی از مولفه‌های مهم و تاثیرگذار در رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هر جامعه‌ای سیستم حمل و نقل کشور است و در این بین صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل سرعت بالا در انتقال و جا به جایی مسافر و بار از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حفظ این جایگاه تنها با امنیت پلیس پایدار میسر خواهد بود.

با تصویب قانون هواپیمای کشوری توسط مجلس وقت در سال ۱۳۲۸ و ایجاد اداره کل هواپیمایی کشوری حفاظت و حراست از فرودگاه به پلیس آن زمان سپرده شد؛ و در حال حاضر نیز در کشور پهناور ایران اسلامی برابر مصوبات شورای عالی امنیت ملی حفاظت و حراست از فرودگاه‌های مسافری برعهده فرودگاه است.

پلیس فرودگاه در استان فارس به خودمی‌بالد که به عنوان سرباز ولایت و خدمتگزار مردم شریف فارس در پنج فرودگاه فعال استان (شیراز، لارستانف لامرد، فسا و جهرم) انجام وظیفه می‌کند و با به‌کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات در اختیار و استفاده از کارکنان متعهد، با تجربه و آموزش دیده ضمن ارائه خدمت شبانه‌روزی به مسافران مستقبلین و بدرقه کنندگان با اجرای قوانین و رعایت حقوق شهروندی فرصت انجام هرگونه اقدام سوء امنیتی و خرابکارانه، اقدامات نابه‌هنجار که موجب سلب آموزش عمومی می‌شود.

سرهنگ اسد زراعت‌گر فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان و فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست امسال ۲۳۹ میلیارد و ۴۷ میلیون و ۶۷۳ هزار ریال ارز قاچاق در فرودگاه شهید دستغیب شیراز کشف و ضبط شده که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۱۴ برابری داشته است.

او افزود: همچنین در همین مدت بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۵۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال کالای قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش سه برابری داشته است.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز ادامه داد: با توجه اطلاع‌رسانی مسافرین قبل از ورود به گیت‌های پلیس خوشبختانه در این مدت کشفیاتی مبنی بر طلای قاچاق نداشتیم.

سرهنگ زراعت‌گر میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این مدت که به روش‌های متفاوت ازجمله جاسازی‌های پیچیده در وسایل همراه، جاسازی در بدن به روش بلع و .. بوده را بیش از ۳۷.۱۳۴ گرم انواع مواد مخدر اعلام کرد و گفت: با چهره‌زنی و دقت عمل مأموران در گیت‌های بازرسی ۹ هزار و ۸۳۱ حبه انواع قرص‌های ممنوعه (متادون و ترامادول) و مقدار ۲ هزار و ۳۳۰ سی سی شربت متادون کشفیات محقق شده است.

او با بیان اینکه پیشگیری از خروج مواد مخدر از مرز‌های هوایی یکی از وظایف ذاتی پلیس فرودگاه است، ادامه داد: در همین مدت بیش از ۴۷۹ نفر اعم زن و مرد به دلایل مختلف از جمله قاچاق موادمخدر، کالا و ارز به مراجع قضایی جهت سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

او  بیان کرد: در تداوم اجرای کنترل امنیتی خودرو‌های ورودی به فرودگاه شیراز، ماموران پلیس فرودگاه موفق شدند در ۹ ماهه امسال تعداد ۲ هزار و ۵۹۳ دستگاه خودرو سواری دارای دستور قضایی را شناسایی و توقیف کنند و با تشکیل پرونده مالکان آن‌ها به مراجع قضایی معرفی و تحویل داده شده است.

سرهنگ زراعت‌گر با بیان اینکه شهروندان عزیز باید بدانند که رعایت قوانین، امنیت و آسایش مردم و برخورد با جرائم اولویت ماموریتی ما بوده و پلیس فرودگاه با استفاده از نیرو‌های مجرب و آموزش دیده و با به‌کارگیری دستگاه‌های کمک بازرسی و تجهیزات پیشرفته اقدام به شناسایی افراد سود‌جو، فرصت‌طلب متخلف و مجرمین می‌کند و اجازه هیچ‌گونه تحرکی به افراد متخلف و قاچاقچی را نخواهد داد.

رئیس پلیس فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در پایان به شهروندان توصیه‌هایی کرد: به منظور تسهیل در انجام امورات پروازی در پرواز‌های داخلی حداقل یک ساعت قبل از پرواز و در پرواز‌های خارجی سه ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات پروازی در فرودگاه حاضر شوند و یقین داشته باشند که تمامی اقدامات پلیس در گیت‌های بازرسی در راستای تامین آسایش و امنیت انان است و از مسافران خواست که با خادمان در این راستا همکاری کنند.

او با اشاره به اینکه در طول سفر مراقب مدارک، وسایل همراه و اشیائ قیمتی خود باشند و از قرار دادن آن در بار غیرهمراه خودداری کنند، تصریح کرد: همچنین تحویل وسایل، بار مدارک و اوراق شناسایی به افراد ناشناس تبعات جبران ناپذیری در پی دارد لذا مسافران نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

سرهنگ زراعت‌گر از مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک امنیتی بلافاصله مراتب را جهت بررسی موضوع به پلیس فرودگاه اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار