سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان گفت: طرح ملی "ناظران سلامت" با مشارکت۹۴۹ تیم هلال احمر در شهرستان‌های ابهر، خدابنده، ماهنشان، طارم، خرمدره، ایجرود و زنجان در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری  سرپرست جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: طرح ملی "ناظران سلامت" از دوازدهم آبان ماه امسال با هدف مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال و کاهش فوتی‌های ناشی از این بیماری آغاز شد و در حال حاضر نیز این طرح با مشارکت ۹۴۹ تیم و فعالیت یک هزار و ۷۵۳ نفر از جوانان داوطلب هلال احمر استان زنجان در حال اجرا می باشد.

او با تاکید بر اینکه این طرح با توجه به توافق نامه همکاری جمعیت هلال احمر با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود، افزود: طرح "ناظران سلامت" با همکاری جوانان جمعیت هلال احمر و بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی می‌باشد که برای حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: ۶ هزار و ۶۶۲ نفر روز از جوانان هلال احمر این استان در اجرای طرح ملی ناظران سلامت مشارکت داشته اند.

طاهری  ادامه داد: در این طرح ارزیابی و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع واحد‌های صنفی، ادارات، مراکز ارائه خدمات مردمی، نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی ادارات، بانک‌ها، محل‌های تجمع، بازار‌ها و میادین میوه و تره‌بار با بهره‌گیری از لیست‌های مرتبط با هر صنف که توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته، انجام می‌شود.

او بابیان اینکه از ۱۲ آبان ماه تا ۲۹ دی ماه امسال از ۱۷ هزار و ۵۵۴ واحد صنفی، اداری، بانک‌ها و سایر مراکز بازدید و بازرسی شده است،گفت:  خوشبختانه در این مدت ۲۱ هزار و ۶۵۲ نفر از خدمات طرح ناظران سلامت بهره‌مند شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: همکاری در آموزش عمومی کسبه، اصناف، همکاری در ضد عفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت از دیگر اقداماتی است که از سوی جمعیت هلال احمر استان زنجان در این طرح انجام می‌شود.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.