اظهارات تند ناظم الشریعه راجع به تفاوت قرارداد مربیان فوتبال و فوتسال

سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره تفاوت‌هایی که در مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان این رشته با فوتبال وجود دارد، اظهارات تندی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فوتسال در ایران سال ها زیر نظر فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت بوده است و بار‌ها مسئولان و کارشناسان فوتسال کشورمان گفته اند که این رشته ورزشی باید خودش را از زیر سایه فدراسیون فوتبال خارج کرده و به صورت مستقل کار کند. از تفاوت مبلغ قرارداد‌هایی که در فوتبال و فوتسال بسته می شوند گرفته تا وضعیت تیم‌های ملی و باشگاهی این ۲ رشته، باعث شده اند که فوتسالیست‌ها به ستوه آمده و خواستار جدا شدن این رشته از فوتبال هستند. جالب است در قرارداد‌هایی که مربیان فوتسال با باشگاه‌های لیگ برتری می‌بندند، حتی مبلغ قراردادشان از بازیکنان درجه ۲ فوتبال هم کمتر است.

مسئولان فدراسیون فوتبال باید دیگاهشان را نسبت به فوتسال تغییر دهند

محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان درباره تبعیض‌هایی که فدراسیون فوتبال در قبال رشته های فوتسال و فوتبال قائل شده است، اظهار کرد: فوتسال ما در وضعیت چندان مطلوبی به سر نمی‌برد و ما منتظر هستیم دهم اسفند ماه انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود تا بعد از آن بتوانیم همراه مسئولان کمیته فوتسال دیداری با رئیس جدید فدراسیون فوتبال داشته باشیم. در هر صورت، مسئولان فدراسیون فوتبال باید دیدگاهشان را نسبت به فوتسال تغییر دهند. علی رغم نتایج بسیار خوبی که فوتسال برای کشورمان به ارمغان آورده است، اما می‌بینیم در این چند سال فوتسال در ایران وضعیت چندان خوبی ندارد و یکی از این مشکلات، مسائل مالی هستند. وقتی ما در فوتسال با مشکل مالی رو به رو هستیم، سبب می‌شود که بازی تدارکاتی هم نتوانیم برگزار کنیم و همچنین پاداش‌هایی که باید از مسابقات قبلی به مربیان و بازیکنان تیم ملی پرداخت می‌شدند، به موقع پرداخت نشوند و تا امروز چیزی گیرشان نیاید.


بیشتر بخوانید


مسئولان فوتبال فکر می‌کنند باید فوتسال را کنار گذاشت

ناظم الشریعه افزود: اولین رشته گروهی ورزشی که موفق شده روی سکو قرار بگیرد، تیم ملی فوتسال بوده است و بعد از ما هم بچه‌های فوتبال ساحلی هستند که دقیقا آن‌ها هم مشکل ما را دارند. به جز این ۲ رشته، ما در رشته دیگری به چنین جایگاهی دست پیدا نکرده‌ایم. حالا با تمام نتایج بسیار خوبی که فوتسال موفق شده است برای ایران به دست آورد، می‌بینیم که در این چند سال اتفاق خاصی در حد و اندازه فوتسال نیفتاده و این خیلی بد است. به نظر من مسئولان فدراسیون فوتبال این گونه فکر می‌کنند که چون در فوتبال پول زیادی وجود دارد، پس باید فوتسال را کنار گذاشت؛ در صورتی که فوتسال آبروی فدراسیون فوتبال را حفظ کرده است. حال سوال من این است؛ در سال های اخیر چه اتفاقی برای فوتبال ما افتاده است؟ در حالی که تمام هزینه‌ها صرف این رشته می‌شوند!

فوتسال در کشورمان بالای ۱۵ میلیون طرفدار دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: درست است که الان در کشور ما فوتبال پرطرفدارترین رشته ورزشی است؛ اما فوتسال هم کم هوادار ندارد. طوری که آمار دارم، الان بالای ۱۵ میلیون ایرانی در کشور فوتسال بازی می‌کنند که به نظر من آمار بسیار بالایی است. امروز در هر رده‌ای که بخواهند مسابقه برگزار کنند، می‌بینیم که فوتسال جزء اولین مسابقات است؛ چون شرایط این بازی برای همه مهیا بوده و از نظر اقتصادی هم کاملا به صرفه است. درست است که موفق شدیم ۲ بار با تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی برویم، اما به نظر من با این هزینه‌هایی که برای فوتبال صرف شده است، دیگر رفتن به جام جهانی نباید کافی باشد.

قرارداد فوتسالیست‌ها زیر ۵۰۰ میلیون تومان است

ناظم الشریعه درباره این که با وجود همبازی بودن با افشین پیروانی در تیم ملی امید آیا الان پشیمان است که در فوتسال حضور دارد، عنوان کرد: واقعیت این است که من از راه فوتسال امرار معاش نمی‌کنم؛ زیرا اگر می‌خواستم فقط از راه فوتسال ارتزاق کنم، قطعا با این وضع مالی که وجود دارد به مشکل می‌خوردم. زیرا چیزی دست من را نمی‌گرفت. حتی همکارانم که در لیگ شرایطشان کاملا با من متفاوت است هم از راه فوتسال ارتزاق نمی‌کنند. قرارداد‌هایی که در فوتسال بسته می‌شوند، کاملا متفاوت هستند و بازیکنان ملی پوش ما که در وضع خوبی قرار دارند، چیزی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و حتی مربیانمان هم از این مبلغ کمتر می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


فقط عشق به فوتسال باعث شده است در این رشته بمانم

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: واقعیت این است که امروز تمام کسانی که در فوتسال حضور دارند، قراردادشان زیر ۵۰۰ میلیون تومان و این در حالی است که مبلغ قرارداد مربیان در فوتبال بین ۶ تا ۱۰ میلیارد تومان توافق می شود. تنها دلیلی که باعث شده من در فوتسال بمانم، همین عشقی است که به این رشته دارم. زمانی که شما به یک وادی جدید وارد می‌شوید، دیگر نمی‌توانید از آن برگردید. من با افشین پیروانی جزء اولین نفراتی بودیم که به تیم ملی امید دعوت شدیم. متاسفانه من در لیست ۲۸ نفره قرار نگرفتم، اما پیروانی تا مرحله آخر پیش رفت و توانست خودش را به تیم ملی بزرگسالان برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.