روسیه: آمریکا از شعله ور کردن رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه دست بکشد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل رویکرد همیشگی آمریکا که آمیخته با نظامی گری است را هدف انتقاد قرار داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه آرتی، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل از آمریکا خواست از به راه اندازی رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه دست بردارد.

واسیلی نبنزیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با استناد به گفته‌های رهبر جنبش ضد نژادپرستی آمریکا گفت من به یاد مارتین لوتر کینگ می‌خواهم کلماتی را به یاد بیاورم که ظاهراً همکاران آمریکایی دوست ندارند آن‌ها را ذکر کنند و این است که کشوری که سال به سال پول بیشتری را صرف هزینه‌های نظامی در مقایسه با حمایت‌های اجتماعی می‌کند، در آستانه مرگ معنوی قرار دارد.

نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد ما باید دست از توسل شتاب زده به اسلحه بکشیم و از تحریک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه دست بکشیم.

اظهارات نبنزیا در پاسخ به سخنان انتقاداتی رادنی هانتر، دیپلمات آمریکا علیه ایران و سوریه عنوان شد. دبپلمات ارشد روسیه با استناد دوباره به گفته‌های مارتین لوترکینگ افزود نفرت نمی‌تواند نفرت را از بین ببرد و فقط عشق می‌تواند چنین کاری کند.

نبنریا با یادآوری ابتکار عمل روسی امنیت جمعی در خلیج فارس تاکید کرد این یک فراخوان برای گفت و گوست و اتحادیه عرب نیز می‌تواند در آن نقش مهمی را عهده دار شود. این یک دعوت به صلح به جای دعوت به جنگ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار