بررسی بیش از ۲ هزار تن محموله مشتقات نفتی در مرز‌های گلستان

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان از بررسی ۲۱ محموله صادراتی فرآورده‌های مشتقات نفتی به وزن ۲ هزار و ۱۵۵ تن در ۹ ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید مهدی حسینی رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد گلستان گفت: این مشتقات نفتی متعلق به واحد‌های تولیدی استان بوده که وزنی معادل ۲ هزار و ۱۵۵ تن داشته و شامل ۸۶ تانکر بود که مورد بازرسی و نمونه برداری قرار گرفت.

او افزود: از این محموله‌ها ۶۵ مورد نمونه برداری و برای انجام آزمون به آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده و مجاز فرآورده‌های نفتی ارسال شده است.

حسینی ادامه داد: محموله‌های نفتی شامل روغن‌های موتور و دنده و هیدرولیک، هیدروکربن‌های سبک و سنگین است و بررسی این محموله‌ها با هدف اجرای دستورالعمل ماده ۴۵ آئین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است.

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالا‌های صادراتی و وارداتی استاندارد از بازرسی، نمونه برداری، آزمون و پلمب ۲ محموله روغن سوخت تقطیری به وزن حدودا یک هزار و ۵۳ تن در همین بازه زمانی خبر داد و گفت: یک محموله دیگر به وزن حدودا ۶۷۱ تن بازرسی، نمونه برداری و آزمون شده و آماده پلمب برای بارگیری و صادارت است.

حسینی با بیان اینکه صادرات مشتقات نفتی با نظارت استاندارد انجام می‌شود، افزود: بررسی این اظهارنامه‌ها به جلوگیری از قاچاق مشتقات و فرآورده‌های نفتی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.