اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا اعلام کرد:

بایدن قادر به جلوگیری از فروپاشی سیاسی آمریکا نیست

پس از ۴ سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، اکثر اروپایی‌ها معتقدند دولت جدید آمریکا قادر به ترمیم نظام سیاسی آن نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، اکثر اروپایی‌ها بر این باورند که رئیس جمهور منتخب آمریکا قادر به ترمیم نظام سیاسی فروپاشیده این کشور نخواهد بود.

مطالعه شورای روابط خارجی اروپا نشان می‌دهد که اروپایی‌ها معتقدند جو بایدن قادر نخواهد بود که روند سقوط آمریکا در صحنه جهانی را متوقف کند. در حالی که بسیاری از مقامات دنیا از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا استقبال کردند، اما بیشتر مردم اروپا پس از دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ قادر به اعتماد دوباره به آمریکا نیستند.

مارک لئونارد، مدیر اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا، در این باره می‌گوید اروپایی‌ها بایدن را دوست دارند، اما آن‌ها فکر نمی‌کنند آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی قادر به بازگشت به صحنه باشد.

هنگامی که جرج دبلیو بوش رئیس جمهور بود، در مورد چگونگی استفاده آمریکا از قدرت اختلاف نظر داشتند. با ورود بایدن به کاخ سفید، آن‌ها در مورد اینکه آیا آمریکا اصلاً قدرت دارد یا نه اختلاف نظر دارند.

مطالعه اندیشکده شورای روابط خارجی، که با مشارکت ۱۵ هزار نفر از ۱۱ کشور مختلف اروپایی در پایان سال ۲۰۲۰ صورت گرفت، حاکی از عدم تمایل اروپایی‌ها به حمایت از واشنگتن در اختلافات احتمالی بین المللی است که آن را باید از پس لرز‌های حضور ترامپ در کاخ سفید دانست.

این بررسی نشان داد که در هر ۱۱ کشور مورد مطالعه، دست کم نیمی از شرکت کنندگان موضع بی طرف کشورشان را در تنش میان آمریکا و چین خواستار شدند. این در حالی است که کمتر از نیمی از شرکت کنندگان حمایت از واشنگتن را در تنش احتمالی با پکن خواهان بودند.

ریاست جمهوری ترامپ در حالی فردا چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر به وقت واشنگتن به پایان می‌رسد، که وی نتوانست در رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تائید مردم آمریکا برای ماندن خود در کاخ سفید را بگیرد و برغم تمامی اقدامات بعضا خارج از چارچوب قانونی فردا باید با کرسی ریاست جمهوری آمریکا خداحافظی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من هم با اروپایی ها موافقم بایدن قادر به جلوگیری از فروپاشی سیاسی آمریکا نیست چون ضربه ایی که ترامپ در روزهای پایانی ریاست جمهوری اش به آمریکا زد چنان کاری وبی سابقه بود که واقعا خارج از کنترل شده و نه بایدن نه ترامپ و نه هرفرددیگر کاری از دستش برنمی آید.
آخرین اخبار