همه روش‌ها را برای تامین مالی راه آهن بوشهر-شیراز به کار می‌گیریم

معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت:برای تامین منابع علاوه بر بودجه عمومی روش‌های دیگری در برنامه داریم از ماده ۵۶ گرفته تا بازار سرمایه، فاینانس هم از دستور کار خارج نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور امروز در حاشیه بازدید از قطعه‌های ۱۰ الف و ۱۰ ب راه آهن بوشهر-شیراز، بیان کرد: طبق بندهای ۲۴ و ۲۵ سیاست‌های کلی قانون برنامه ششم در وزارت راه و شهرسازی و به نیابت شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور موظف هستیم مراکز عمده بار و مبادی ورودی و خروجی کشور را به شبکه ریلی متصل کنیم.

به راه آهن بوشهر-شیراز در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه شده است

او افزود: این مسیر ریلی در ادامه راه آهن اصفهان-شیراز و در ارتباط با اتصال به بندر بوشهر که یکی از مراکز ورودی و خروجی کالا در کشور است و اتصال به بنادر جزو سیاست‌های توسعه ریلی کشور است، تعریف شده است.

بهبود شرایط اجرای راه آهن بوشهر-شیراز 

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور ادامه داد: ما برای اجرای این طرح در برهه‌ای مشکل داشتیم اما در حدود دو سال گذشته با پیگیری‌های خوبی که مسئولان استانی از جمله نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار بوشهر داشتند، کار از نظر اجرایی و تأمین منابع شرایط بهتری پیدا کرد.


بیشتر بخوانید


حبیبی گفت: ۲۵ کیلومتری که در قطعات ۱۰ الف و ۱۰ ب راه آهن بوشهر-شیراز تعریف شده جزو سخت‌ترین قسمت‌های اجرایی این طرح است و اعتقاد داریم اگر این دو قطعه را اجرا کنیم که اکنون همه بخش‌های آن فعال است، کار سبک‌تر خواهد شد.

تلاش برای تامین منابع مالی راه آهن بوشهر -شیراز

او بیان کرد: برای تامین منابع علاوه بر بودجه عمومی روش‌های دیگری در برنامه داریم. زمانی فاینانس را دنبال کردیم با شرکت چینی، اما به علت شرایط تحریم نتوانستیم کار را به طور قطعی پیش ببریم، اما در قالب استفاده از بازار سرمایه یکی از طرح‌هایی که تعریف شده راه آهن شیراز بوشهر است که وزارت راه و شهرسازی مصصم است این کار را دنبال کند.

به راه آهن بوشهر-شیراز در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه شده است

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور عنوان کرد: اعتقادمان بر این است که در سال آینده یعنی سال ۱۴۰۰ یکی از راه‌آهن‌هایی که به آن توجه ویژه خواهد شد و جزو اولویت‌های اساسی ما در شرکت ساخت است، راه آهن بوشهر- شیراز است.

اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان به راه آهن بوشهر-شیراز در بودجه ۱۴۰۰

حبیبی افزود: با توجه به منابع اعتباری که برای سال بعد پیش‌بینی شده چیزی حدود صد میلیارد تومان در بودجه سال آینده است که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است و این نشان‌دهنده توجه ویژه به این طرح است. اعتقاد داریم از این به بعد شرایط خیلی بهتری برای این طرح پیش رو خواهیم داشت.

به راه آهن بوشهر-شیراز در بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه شده است

او تاکید کرد: همه روش‌های سرمایه گذاری را در این طرح در دستور کار داریم. حتی فاینانس که برای کل طرح  تعریف شده از دستور کار خارج نشده است و اگر شرایط تحقق فاینانس وجود داشته باشد آن را پیگیری خواهیم کرد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور  گفت: در کنار این استفاده از ماده ۵۶ و بازار سرمایه را به طور جدی در دستور کار داریم به طور حتم نمی توان با بودجه عمومی چنین ابر طرح‌هایی را که چند هزار میلیارد تومان نیاز دارد، اجرا کرد.

انتهای پیام/ک

بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
مطالب پیشنهادی وب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
بانک پارسیان
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر