احیای جایگاه فرش استان کرمانشاه زمینه اشتغال پایدار روستایی را فراهم می کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: انتظار ما از مرکز ملی فرش ایران این است که در جهت احیای جایگاه فرش استان بویژه فرش سنقر و گلیم هرسین حمایت‌های لازم را داشته باشد تا بتوانیم با احیای آن زمینه اشتغال پایدار روستایی را فراهم کنیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی روز سه شنبه در دیدار با رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه در زمینه تولید فرش گفت: بافت فرش، گلیم، گبه و موج بخشی از هویت تاریخی مردم این استان است و تاکنون نیز ادامه دارد و هم اکنون این صنعت در کرمانشاه، سنقر و هرسین نسبت به دیگر شهر‌های استان رواج بیشتری دارد.

او افزود: یکی از عوامل رونق تولید فرش و گلیم به دلیل مرغوبیت پشم این استان است و پشم گوسفند سنجابی مرغوب‌ترین پشم شناخته شده در کشور است و ما با توجه به این ظرفیت اقدام به تعریف زنجیره ارزش از پشم تا فرش کردیم که هم اکنون از زنجیره‌های فعال استان است.

معاون استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در قالب این زنجیره بر روی فعالیت‌هایی مانند پشم چینی، پشم شویی، ریسندگی، رنگرزی، نخ ریسی و تمام فعالیت‌های مرتبط با این زنجیره تمرکز و مشوق‌هایی را ایجاد کردیم که نحوه انجام این فعالیت‌ها از حالت سنتی به صنعتی تغییر کند تا بتوانیم از دل این زنجیره، اشتغال، درآمد و مزیت بدست بیاوریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.