تکمیل طرح تغذیه مصنوعی رودخانه کردان در انتظار بودجه

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: تکمیل طرح تغذیه مصنوعی رودخانه کردان نیازمند ۱۹ میلیارد تومان اعتبار دولتی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،اسماعیل نجار، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در بازدیدی که از طرح تغذیه مصنوعی رودخانه کردان داشت به اهمیت این طرح در جلوگیری از مخاطرات سیل اشاره کرد و گفت : در سال ۹۸ سیلاب در حاشیه رودخانه کردان و برغان خسارات زیادی برای استان به همراه داشت .

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به  ساخت این طرح علاوه بر جلوگیری از بروز سیلاب ها نقش موثری در تامین آب روستاهای پایین دست این منطقه خواهد داشت افزود : این طرح از اقدامات ارزشمندی بوده که توانسته جبران کم ابی سفره های زیر زمینی که با بیلان ۲۷ میلیون متر مکعبی منفی روبرو بوده را جبران و فرو نشست زمین که بسیار بالا بوده را کاهش داده است .

نجار گفت : تکمیل این طرح نیازمند اعتبارات دولتی است که در خواست ۱۹ میلیارد تومان اعتبار به دولت را پیشنهاد دادیم و با موافقت دولت این اعتبار در اختیار استان برای تکمیل طرح قرار خواهد گرفت .

مهرور، سرپرست فرمانداری ساوجبلاغ در این بازدید با اشاره به ذخیره سازی ۱۲ میلیون متر مکعب اب در سال افزود: در حال حاضر ۴ حوزچه مصنوعی ذخیره سازی زده شده که با هدایت مسیل ها به شنچاله ها مشکل کم ابی بسیار از روستاهای حاشیه رودخانه حل خواهد شد .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در کرج زندگی می کنند که در صورتی که اگر حادثه ای در گسل تهران رخ دهد این منطقه نیز دچار آسیب خواهد شد، هر روز نگران هستیم و هر بار که به اطلاعات مان در این خصوص افزوده می شود نگرانی هایمان نیز بیشتر می شود.

نجار با اشاره به تجربه حادثه زلزله سرپل ذهاب استان کرمانشاه افزود: در منطقه فولادی سرپل ذهاب که شکننده ترین منطقه بود، یک ساختمان با توجه به اینکه طبق آیین نامه ۲ هزار و ۸۰۰ ساخته شده بود اما حتی یک شیشه آن نشکسته بود؛ این در حالی است که ساختمان دیگری به دلیل انجام ندادن درست محاسبات سبب شد تا در آن زلزله ۲۳ نفر جان خود را از دست بدهند.

انتهای پیام /ر  .ن 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.