ضربه مهلک کرونا به تولید اثر جدید سینمایی

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت : از زمان شیوع ویروس کرونا صنعت سینما در کشور ما با مشکلات زیادی مواجه شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه صنعت سینما شامل ۲ بخش تولید فیلم و اکران فیلم است، گفت : با شیوع کرونا، در بخش تولید فیلم با ۲ مشکل نداشتن ساخت فیلم و اثر جدید و از سوی دیگر اکران آثار ساخته شده مواجه شدیم.

او گفت : به این صورت که تولید فیلم‌­های فاخر تقریبا متوقف شد و بسیاری از فیلم سازان اثری را تولید نکردند، زیرا در شرایط بحرانی بیماری، بازیگران و عوامل ساخت فیلم باید شیوه‌­نامه‌های بهداشتی را رعایت می­ کردند و عملا امکان ساخت فیلم سینمایی وجود نداشت و فیلم­‌های کمی در این ایام تولید و ساخته شدند.

آزادی ادامه داد: مشکل دوم که در مبحث تولید فیلم به وجود آمد این بود که کاهش مخاطبین و مراجعین و علاقه­‌مندان به سینما در دوران کرونا باعث شد که فیلم سازان و کارگردان‌­ها، فیلم­‌هایی را که قبل از کرونا ساخته بودند با توجه به اینکه احساس می­ کردند، چون مخاطب ندارند و از نظر مالی متضرر می­ شوند برای اکران به بازار نیاوردند.

او افزود: مشکل دیگری که بیشتر به حوزه هنری مربوط می ­شود، بحث سینماداری و اکران فیلم است، مسوولیت سینما‌های کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در استان­‌ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حوزه هنری بیش از ۱۰۰ سالن سینما در کشور را زیرپوشش خود دارد، در کرمانشاه نیز سینما آزادی که بهترین و بزرگترین سینمای فعلی کرمانشاه است تحت نظارت حوزه هنری فعالیت می ­کند.

این مسئول ادامه داد: اکنون که وضعیت جامعه از نظر شیوع کرونا در حال بهبود است با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن مداوم سالن­ ها، اقدام به بازگشایی سالن­‌های سینما کرده ایم واکنون سه فیلم بر روی پرده سینما آزادی کرمانشاه در حال پخش است و همشهریان برای دیدن این فیلم­‌ها به سینما می­ آیند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.