رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

کرونا بر بدنه نظام آموزشی کشور شوک وارد کرد

منادی گفت: واقعیت این است که برای ورود به آموزش مجازی آمادگی نداشتیم و کرونا بر بدنه نظام آموزشی کشور شوک وارد کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه زنده «به وقت ایران» سی دی ماه با حضور علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور با موضوع کیفیت فضای مجازی در آموزش عالی کشور از شبکه هفت سیما روی آنتن رفت.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان کشور امکان دسترسی به اینترنت و راه‌های ارتباطی مانند موبایل و لپ تاب را ندارند و متاسفانه ۳ و نیم میلیون دانش آموز از آموزش مجازی محروم هستند. بنابراین جلسه‌ای با رسانه ملی برگزار شد تا این افراد بتوانند از طریق شبکه تلویزیونی از آموزش بهره‌مند شوند.

او در ادامه افزود: در سال ۹۷ ماده ۹۹ برنامه ۵ ساله سوم، تکلیف می‌کند که وزارت فرهنگ و آموزش عالی باید به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبدیل شود. ۴ سال بعد براساس این برنامه مجلس شورای اسلامی، قانونی با نام قانون اهداف، وظایف و تشکیلات علوم، تحقیقات و فناوری تصویب می‌کند و نظام آموزشی تغییر می‌یابد. در ماده یک این قانون در اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تامین نیروی انسانی متخصص و توسعه منابع انسانی کشور و همچنین تمدید ساز و کار‌های لازم برای ایجاد فعالیت‌های های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری، تقویت ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی با بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره شده و یا در ادامه برنامه ریزی اجرای، آموزشی و تحقیقاتی متناسب با نیاز‌ها و تحولات در جهان عنوان شده است.

منادی در ادامه گفت: واقعیت این است که این موارد جزو وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور است، که باید ارزیابی در این خصوص صورت گیرد.

او با بیان اینکه کرونا بر بدنه نظام آموزشی کشور شوک وارد کرد، گفت: در ابتدای تعطیلی جریان آموزش در کشور دو شانس داشتیم، اول، به دلیل اینکه به آخر سال نزدیک می‌شدیم، ارتباط دانش آموزان و معلمان شکل گرفته بود که به ادامه روند آموزش توانست کمک کند و شبکه شاد نیز تا حدودی به حل مسئله پرداخت. در نظام آموزش عالی نیز برای کنترل بیماری کرونا کلاس‌ها تعطیل شد و به سمت کلاس‌های مجازی پیش رفتیم.

منادی تصریح کرد: واقعیت این است که آمادگی برای ورود به چنین فضایی نداشتیم و طبیعی است که نواقصی داشته باشیم.

او با بیان اینکه ارزیابی دقیق‌تر و مستمر اعتبار آزمون‌ها، گواهی‌ها و مدارک را بالا می‌برد، افزود: متاسفانه دانشگاه‌ها و اساتید در زمینه ارزیابی دقیق‌تر و مستمر آزمون‌ها آنچنان که باید موفق نبوده‌اند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار