شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به زودی گزینه نهایی اصلاحات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مشخص می‌شود

فعال اصلاح طلب درباره آخرین اتفاقات انتخاباتی اصلاح طلبان توضیح داد.

عارف از قبل هم اعلام کرده بود در انتخابات حضور خواهد داشتاحمد شریف عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان  در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت انتخاباتی شورای هماهنگی اصلاحات گفت: در حال حاضر اتفاق خاصی رخ نداده است و ما منتظر هستیم تا در یکشنبه آینده، جلسه شورای هماهنگی تشکیل شود تا گروه  ۹ نفره برای گزینش افراد حقیقی برای حضور در نهاد اجماع ساز پس از مشورت با سید محمد خاتمی نظر خود را اعلام کند و نهاد اجماع ساز تشکیل شود. در خصوص اعلام نامزدی برخی افراد که از موضع شخصی خبر نامزدی خود را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند،  در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعلا بحثی صورت نگرفته است.

او با اشاره به نامزدی محمدرضا عارف و اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ادامه داد: عارف که از قبل هم اعلام کرده بود در انتخابات حضور خواهد داشت و جلساتی هم در این زمینه تشکیل داده است، اما درباره جهانگیری صحبتی نشنیده‌ام و حتی گفته شده که فعالیت‌هاش کاهش یافته و احتمال حضورش هم کم‌رنگ‌تر شده است و در جامعه و بین اصلاح طلبان هم نشانه‌هایی از استقبال برای حضور او وجود ندارد؛ کمااینکه وی با توجه به جایگاهی که در دولت دارد می‌تواند در صورت تمایل به ورود در انتخابات فعالیت‌های گسترده تری داشته باشد.

شریف افزود: عارف هم در صحبت‌هایش در کنگره حزب ندا تمام تاکیدش بر این بود که جریان اصلاح طلب باید نامزد اصلی خود را معرفی کند؛ لذا بنده برای هیچ نامزد مستقل شانس موفقیت قائل نیستم؛ اگر چه عارف فعالیت‌های انتخاباتی خود را هم شروع کرده است، اما در نهایت قطعا یک نیم نگاهی هم به تصمیم جبهه اصلاحات خواهد داشت؛ بنابراین بعید است که اگر از سمت اصلاح طلبان حمایت نشود به صورت مستقل در صحنه حضور پیدا کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس گفت: واقعیت این است قانون انتخاباتی که در مجلس تصویب شده است به علت مغایرت با اصول متعدد قانون اساسی دور از ذهن است توسط شورای نگهبان تایید شود؛ بنابراین با توجه به شروع فرآیند انتخابات بعید بنظر می‌رسد که این طرح قانونی به انتخابات برسد.


بیشتر بخوانید

صحبت از آمدن جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری است/ عارف به صورت انفرادی شرکت می‌کند


عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به وضعیت نهاد اجماع ساز اصلاحات هم گفت: الان در وضعیت انتخاب اشخاص حقیقی که بین ۵ الی ۱۵ نفر هستند قرار داریم. احتمالا در جلسات بعدی نفرات حقیقی مشخص خواهند شد و بعد از آن نهاد اجماع ساز کار خود را شروع خواهد کرد.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران درباره برنامه‌های حزب متبوع خود هم افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری یک گزینه خاص داریم که در حال حاضر نمی‌خواهیم نام او را ببریم، اما از شخصیت‌های شناخته شده اصلاح طلب است که هم سابقه اجرایی دارد و هم سابقه نمایندگی مجلس دارد، پاک‌دست و متخصص است؛ اگر قرار باشد احزاب فردی را معرفی کنند ما هم بر روی نامزد خودمان کار می‌کنیم و در نهایت آن فردی که از اقبال بیشتری از سوی جامعه و بدنه جریان اصلاحات برخوردار باشد طبعا مورد اجماع اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت. حزب ما هم، چون درون جریان اصلاحات حضور دارد ملزم به رعایت مفاد تفاهم نامه‌های جریان اصلاحات خواهدبود.

او ادامه داد: در دوره قبل برای انتخابات شورا‌های شهر برنامه مدونی را در کمیته مدیریت شهری حزب تدوین کردیم و در اختیار شهردار منتخب پایتخت قرار دادیم. در این دوره هم اقدامات بسیاری در دست انجام است و امیدواریم بستری مهیا شود تا حضور فعالانه در انتخابات شورا‌های شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار