به دستور دونالد ترامپ؛

اسناد تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا از حالت محرمانه خارج شد

رئیس‌جمهور آمریکا فرمان انتشار اسناد تحقیقات پلیس فدرال این کشور در خصوص مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را صادر کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، دونالد ترامپ ساعاتی پیش از ترک مسند ریاست جمهوری آمریکا دستور داد تا اسناد تحقیقات اف بی آی درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ این کشور از حالت محرمانه خارج شوند.

ترامپ که تا ساعاتی دیگر عنوان رئیس جمهور سابق آمریکا را به دوش خواهد کشید، در آخرین روز حضورش در کاخ سفید دستور خروج اسناد تحقیقات اف بی آی درباره تبانی ستاد انتخاباتی سال ۲۰۱۶ او با عوامل روس، را صادر کرد. رئیس جمهور کنونی آمریکا در یادداشتی متذکر شد که برخی تغییرات در این اسناد صورت گرفته تا امکان دسترسی عمومی به آن‌ها میسر شود.

در بخشی از یادداشت منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است ترامپ ماه گذشته درخواست بررسی اسناد تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات را داده و تاکید کرده است این اسناد تا جای ممکن از حالت محرمانه خارج شوند.

ترامپ که دل خوشی از هیلاری کلینتون ندارد، اخیرا نیز دستور داد بخشی از اسناد مربوط به دخالت روسیه در انتخابات از حالت طبقه بندی خارج شود. بر این اساس، ترامپ دستور داد تمام اسناد مربوط به تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین رایانامه‌های، رقیب وقت دموکراتش از طبقه بندی خارج شود.

رئیس جمهور فعلی آمریکا مدتهاست سعی دارد سوءاستفاده دموکرات‌ها از این اسناد را برای ضربه زدن به خود به اثبات برساند. از سال ۲۰۱۷ دموکرات با طرح همدستی روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ تحقیقات گسترده‌ای رابه راه انداختند. تحقیقاتی که دو سال و اندی به درازا کشید، اما در نهایت فرضیه تبانی عوامل روس با ستاد انتخاباتی ترامپ تائید نشد. هر چند رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در جلسه کنگره یادآور شد نتیجه تحقیقات وی به معنای رد کامل فرضیه تبانی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار