تاثیر قیمت آهن آلات بر اقتصاد کشور

آهن در شهرسازی بسیار قابل اهمیت بوده و قیمت آن به طور مستقیم بر روی بسیاری از شرایط و موارد تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آهن، میلگرد، قوطی، ناودانی و صنایع فولادی در اقتصاد هر کشوری نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ برای مثال آهن در شهرسازی بسیار قابل اهمیت بوده و قیمت آن به طور مستقیم بر روی بسیاری از شرایط و موارد تاثیر گذار است. با توجه به این موضوع و اهمیتی که آهن دارد، شاهد آن هستیم که صادرات آهن برای هر کشوری از جمله ایران ارزشمند باشد و کمک شایانی به اقتصاد کشور کند. همچنین صادرات آهن به عوامل گوناگونی چون قیمت ارز، عوامل سیاسی، تولیدات کارخانه‌ها و عواملی از این قبیل بستگی دارد.

پس با توجه به موارد ذکر شده احتمال دارد کسانی که در امر صادرات آهن فعالیت دارند با چالش‌هایی روبه‌رو شوند که در ادامه سعی داریم انواع این مشکلات را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین در مورد قیمت پروفیل و میلگرد و اهمیت آن‌ها نیز در ادامه می‌پردازیم.

آشنایی با کاربرد های متنوع پروفیل در صنایع مختلف

پروفیل به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود که این دو دسته را می‌توان در ساختمان‌سازی مانند پروفیل درب و پنجره و در صنعت مانند قوطی پروفیل در نظر گرفت. قابل ذکر است با حرارت دادن شمش‌های فولادی، قوطی تولید می‌شود، البته قبل از سرد شدن به آن شکل و فرم خاصی می‌دهند. همچنین اگر این قوطی‌ها سرد شده باشند، باید با پرس و خم‌کاری به آن شکل داد؛ معمولا از این روش سرد، ناودانی و تیرآهن تولید می‌کنند.

قیمت پروفیل با توجه به قیمت ورق به دست می‌آید، چرا که پروفیل از ورق‌های آهن تولید می‌شود. جالب است بدانید در ساختمان‌سازی بیشترین هزینه برای پروفیل صورت می‌گیرد، از آن جایی که قیمت ورق آهن و قیمت پروفیل دارای نوسانات فراوانی بوده سبب شده تا بازار ساخت و ساز با نوسان روبه‌رو شود و این امر کافی است تا شاهد بالا رفتن قیمت مسکن باشیم؛ چرا که قیمت پروفیل به طور مستقیم بر قیمت مسکن تاثیر دارد.

تاثیر قیمت پروفیل بر صنایع خودرو سازی

همچنین قیمت پروفیل روی بازار خودروسازی نیز تاثیر بسیاری گذاشته و سبب نوسان قیمت خودرو نیز شده است؛ پس توصیه می‌شود در هنگام استفاده از پروفیل، مدلی را انتخاب کنید که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

قیمت پروفیل قوطی به عواملی چون سایز قوطی، ضخامت، طول شاخه و وزن شاخه بستگی دارد و با توجه به نوسانات از قیمت یکسانی برخوردار نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پروفیل می‌توانید با کارشناسانی که در این حیطه فعالیت دارند در ارتباط باشید هر سوالی که دارید را از آن‌ها بپرسید.

تاثیر قیمت آهن آلات بر اقتصاد کشور

آهن آلات ایران به چه کشور هایی صادر می شود؟

عراق جزو کشورهایی محسوب می‌شود که صادرات آهن از کشور ما به آن رونق داشته و با توجه به کیفیت میلگرد و آهن صادراتی، این کشور را می‌توان مشتری ایران در این زمینه تلقی کرد. نبشی، ناودانی، شمش فولادی و ورق از محصولات آهنی هستند که صادرات آن‌ها به این کشور انجام می‌شود.

گرجستان از جمله کشورهایی است که صادرات آهن به آن به خوبی صورت می‌گیرد و سالیان سال است که این همکاری در عرصه صادرات از ایران به گرجستان صورت وجود دارد. از مهم‌ترین صادرات آهن به این کشور می‌توان به میلگرد اشاره کرد.

یکی دیگر از کشورهایی که مشتری ایران به حساب می‌آید و صادرات آهن به آن رونق دارد، کشور ترکیه بوده که بعد از شمش و نفت، میلگرد و صادرات آهن نیز به این کشور انجام می‌شود. نکته قابل توجه در مورد ترکیه این است که در این کشور قیمت‌ها، قیمت‌های واقعی نیستند و صادرات به این کشور نباید با قیمت‌های عرف در بازار یکی باشد. توجه داشته باشید در موضوع صادرات آهن و میلگرد به ترکیه مشکلات مالیاتی عمده‌ای وجود دارد که صادرکنندگان را با معضل بزرگی روبه‌رو کرده‌اند.

تاثیر منفی افزایش قیمت ارز بر صادرات آهن

بالا و پایین شدن قیمت ارز یکی دیگر از مشکلاتی است که در صادرات آهن وجود دارد، این نوسانات باعث می‌شود تا تولیدکنندگان آهن و میلگرد زمان تحویل را عقب‌تر بی اندازند که همین امر سبب شده تا مشتریان خارجی از بدقولی به بی‌اعتمادی برسند و مقدار صادرات کاهش پیدا کند.

تاثیر عوامل سیاسی بر قیمت میلگرد و صادرات آن

با توجه به کاربرد و کیفیت تولیدی، میلگرد جزو آهن‌آلاتی محسوب می‌شود که همیشه مشتری خود را داشته است. هر زمان که نوسانات ارزی کمتر بوده و وضعیت اقتصادی دچار بحران نبوده، تقاضای میلگرد نیز افزایش‌یافته و تولید آن بیشتر شده است؛ ولیکن در چند مدت اخیر صادرات فولاد با تغییرات زیادی روبه‌رو شده که کاهش صادرات را به همراه داشته است. از مهم‌ترین دلایل این موضوع می‌توان به مشخص نبودن قیمت میلگرد اشاره داشت که با بالا و پایین رفتن ارز به طور مداوم تغییر می‌کند.

یکی دیگر از عواملی که صادرات میلگرد و قیمت میلگرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد عوامل سیاسی است، بحران‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز در صادرات میلگرد تاثیر به سزایی دارد.

تاثیر قیمت آهن آلات بر اقتصاد کشور

گرجستان، کشوری اثر گذار بر صادرات آهن

با کمی دقت به نیاز بازار گرجستان برای صادرات میلگرد به این کشور، می‌توانید به خوبی از صادرات میلگرد به این کشور استفاده کنید، زیرا بازار صادرات میلگرد در گرجستان فعلا مساعد است. با اینکه گرجستان بازار بزرگی ندارد و امکان دارد دست در این بازار زیاد شده باشد، ولی در حال حاضر با استفاده از مشاوره از متخصصینی که در این زمینه فعالیت دارند می‌توانید سود خوبی از صادرات میلگرد به این کشور به دست بیاورید.

میلگردها در وزن‌های مختلف، گریدهای گوناگون و سایزهای متغیر تولید می‌شوند، قیمت میلگرد آجدار در هر کدام از حالت‌های ذکر شده متفاوت است. برای آگاهی دقیق از قیمت میلگرد می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از آن‌ها مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

نتیجه‌گیری و جمع بندی مقاله

با وجود تحریم‌ها، نوسانات ارزی، مشکلات مالیاتی، عوامل سیاسی، وضعیت اقتصادی و عوامل دیگری از این قبیل، صادرکنندگان به صادرات محصولات فولادی ادامه داده‌اند و سودهای خوبی نیز به دست آورده‌اند، تمام این عوامل امکان دارد روی صادرات تاثیرگذار باشد؛ ولیکن توجه داشته باشید هیچ کشوری نمی‌تواند از صنایع فولادی استفاده نکند و این کالا جزو اقلام مهم و ضروری برای هر کشوری محسوب می‌شود.

برای صادرات آهن و میلگرد که همیشه در ایران با کیفیت بالا تولید می‌شود، باید بررسی‌های فراوانی انجام داده و با شناخت بازار هدف، اقدام‌های لازم را صورت داد. کشورهایی که در سال‌های اخیر مشتری آهن و میلگرد ایران بوده‌اند عبارت‌اند از عراق، عمان، پاکستان، قطر، ترکیه، امارات متحده، ترکمنستان و افغانستان. تنها کافی است از تجربه‌های متخصصین در این زمینه استفاده کرده و به شکل هدفمند وارد صادرات آهن و میلگرد شوید، در غیر این صورت با نداشتن تجربه و تخصص لازم، احتمال شکست در این حیطه فراوان خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: نبض بازار ، آهن آلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار