فعالیت چهار گروه پایش ملخ صحرایی در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از فعالیت چهار گروه پایش ملخ صحرایی در زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های این شهرستان خبرداد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسن دشتی‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان روز چهارشنبه گفت: کارشناسان پایش در قالب گروه‌های دیده‌بانی به منظور پایش و رصد ملخ صحرایی (دریایی) در مناطق مرزی از جمله حاشیه بهمنشیر و اروندرود مستقر می باشند.

او افزود: در یک ماه گذشته تعداد اندکی ملخ توسط گروه‌های پایش در اروندکنار مشاهده شد و نمونه ها برای آزمایش به مرکز استان خوزستان ارسال گردید که با توجه به اندک بودن تعداد آنها احتمالا این ملخ‌ها از سال گذشته در این منطقه حضور داشتند.

دشتی‌نژاد به جانمایی محل فرود هواپیمای سمپاش در صورت نیاز به سمپاشی هوایی در آبادان اشاره کرد گفت: محلی در  مسیر جاده اروندکنار - چوئبده به منظور فرود هواپیمای سمپاش در نظر گرفته شد که در این خصوص هماهنگی لازم با سازمان حفظ نباتات کشور نیز شده است.

او ادامه داد: همچنین در صورت مشاهده  دسته‌های ملخ دریایی از پهباد سمپاش نیز استفاده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان بیان داشت: پارسال برای مبارزه با ملخ دریایی از پهباد سمپاش و دستگاه سمپاش "یو وی" پشت ماشین در روستای فیاضیه و شنه استفاده شد.

دشتی‌نژاد از بهره‌برداران و کشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ دریایی از طریق سامانه ۱۳۱ و یا به مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.