مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جدیت در پیگیری و تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های این وزارتخانه در ماه‌های پایانی عمر دولت دوازدهم عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین گردهمایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ۷ کشور در سرسرای سد کرخه در اندیمشک گفت: بخشی طرح‌های نیمه تمام این وزارتخانه ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او با بیان اینکه در چند ماه باقیمانده عمر دولت دوازدهم، برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت پیگیری می‌شوند، افزود: در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا بعضی از فعالیت‌های فرهنگی متوقف شده باید از سایر ظرفیت‌ها برای تحقق اهداف این وزارتخانه استفاده شود.

غیاثی ندوشن فضای مجازی را یک ظرفیت دانست و بر ضرورت استفاده اصولی و صحیح از آن تاکید کرد و بیان داشت: باید در زمینه آموزش هم تلاش شود و در بخش‌هایی که چالش و ضعف داریم با ارائه آموزش‌های کاربردی، این مشکلات برطرف شوند، ضمن اینکه آموزش به موسسات فرهنگی و هنری هم جدی‌تر گرفته شود و از تجربه فعالان باتجربه برای این مهم بهره گرفت.

این مقام مسئول بر تقویت ارتباط با هنرمندان تاکید و تصریح کرد: در سایه این ارتباط سازنده، مشارکت حداکثری در برنامه‌های فرهنگی خواهیم داشت، ضمن اینکه استمرار گردهمایی‌ها سبب تقویت نقاط مشترک فرهنگی استان‌های منطقه ۷ کشور شده و از نقطه نظرات برای نیل به اهداف فرهنگی و هنری کشور استفاده شود.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست بر ضرورت تداوم همدلی و هم‌اندیشی فعالان وادی فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: تقویت ارتباط فعالان این حوزه سبب دستاورد‌های بیشتر می‌شود، چرا که استان خوزستان دارای ویژگی‌های خاصی است که می‌توان با استفاده بهینه از شاخص‌ها آن، اجرای برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر را گسترش داد.

او رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان را تقویت برنامه‌ها و برنامه ریزی مناسب برای بهبود روند فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد و بیان داشت: اندیمشک از شهرستان‌های پیشرو و بسیار فعال در اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی ملی محسوب می‌شود.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک هم با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های فرهنگی و هنری است اظهار کرد: تقویت بخش فرهنگ مستلزم برنامه‌ریزی اصولی و هم‌افزایی مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری بوده و اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی به صورت سراسری و با حضور هنرمندان کشوری نشان دهنده پویایی فرهنگی و هنری این شهرستان است.

او گفت: برای بهبود زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر هم نگاه ویژه شده و چند پروژه از جمله یک پلاتوی جدید در این شهرستان در حال اجرا است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.