درختان برای داشتن هوای پاک دست به دست هم دادند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان از برگزاری مراسم درختکاری در بیمارستان شهدای این شهرستان به مناسبت هفته هوای پاک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی حق زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان گفت: مراسم درختکاری به مناسبت هفته هوای پاک با حضور کادر درمانی و کارکنان بیمارستان شهدای این شهرستان و جمعی از مسئولان ادارات با همکاری انجمن سبز اندیشان خلیج فارس با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

او ضمن قدردانی از کادر درمانی و اشاره به نقش پر رنگ و حیاتی آن‌ها در مقابله با بیماری کرونا افزود: هفته هوای پاک و کاشت نهال و درخت بهانه‌ای است که به فرزندانمان یاد دهیم که شکستن شاخه‌ای از درختان مانند شکستن بال فرشتگان است، ضمن اینکه باید آن‌ها را با فواید درختکاری و اهمیت توسعه فضای سبز و محیط زیست در کاهش کنترل آلودگی هوا آشنا کنیم.

حق زاده با بیان اینکه به مناسبت هفته هوای پاک و با هدف ترویج فرهنگ کاشت درخت، ۵۰ اصله نهال در محوطه بیمارستان کاشته شد، اظهار داشت: فضای سبز سرمایه ملی و امانت الهی است که باید از این امانت به درستی حفاظت کرد و آن را به نسل‌های آتی تحویل دهیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هندیجان تصریح کرد: امسال شعار روز هوای پاک ۲۹ دی ماه با عنوان هوای پاک، تعهد مسئولان و مشارکت مردم تعیین شده است که نشان می‌دهد برای داشتن هوای پاک تعهد مسئولان و مشارکت مردم سهم اصلی در کاهش آلاینده‌ها دارند، زیرا چند سالی است هوای ناسالم در کلانشهر‌ها و شهر‌های کوچک برای ساکنان شهر‌ها مشکلات ایجاد کرده و به همین منظور در تاریخ ۱۳۷۴/۱۰/۲۹ ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا تشکیل و این روز را به عنوان روز هوای پاک اعلام شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.