مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز:

روحانیت باید در دسترس مردم باشد

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز بر حضور و مشارکت تبلیغی در میان مردم تأکید کرد و گفت: روحانیت باید در دسترس مردم باشد، به این معنا که مردم باید در زمان مشکلات روحانیت را کنار خود ببینند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام علیرضا حدائق در دیدار با جمعی از مبلغین گروه تبلیغی امیرالمؤمنین(ع) قم که در مدرسه منصوریه برگزار شد، در خصوص اهمیت تبلیغ گفت: رسول خدا(ص) در اعزام حضرت علی(ع) به یمن فرموده‌اند "ای علی به خدا سوگند اگر یک نفر توسط شما با حق و حقیقت با خدا آشنا شود برای شما بهتر است از آنچه که خورشید بر آن می‌تابد و غروب می‌کند".

او با بیان اینکه کار جهادی تبلیغ باید عمومیت پیدا کند، اضافه کرد: نگاه تبلیغی قم باید تغییر کند و روش ما باید همانند روش رسول الله(ص) شود، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید، پیامبر چهره به چهره و خانه به خانه دنبال مردم بود. دشمن فرصت حضور در مجالس را از بسیاری سلب کرده، برخی دیگر در مجالس و مراسم‌ حضور پیدا نمی‌کنند و یکی از دلایل آن فضای مجازی‌ست، از این رو حضور چهره به چهره بسیار تأثیرگذار است.

حدائق بر حضور و مشارکت تبلیغی در میان مردم تأکید و اضافه کرد: روحانیت باید در دسترس مردم باشد، به این معنا که مردم باید در زمان مشکلات روحانیت را کنار خود ببینند، باید نگاه مردمی بودن پررنگ شود که با همین انگیزه و هدف بنای خیر مؤسسه «امام هادی» کانون «انس با فطرت» در بلوار چمران بنا نهاده شد که تا به امروز ۶۰۰ هزار جلسه مشاوره رایگان به همشهریان از سوی روحانیت داده شده است.

این مدرس حوزه علمیه همچنین به فعالیت‌های قرارگاه تبلیغی «عمار منصوریه» اشاره و اضافه کرد: در پایان هر هفته حدود ۶۰ نفر از مبلغین این حوزه به روستاهای اطراف و مناطق محروم رفته و به تبلیغ دین مبین اسلام می‌پردازند.

حدائق گفت: علاوه بر ترویج معارف اهل بیت(ع) مبلغین قرارگاه عمار همچنین اقدام به فعالیت‌های جهادی در ایام کرونایی از قبیل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تغسیل اموات کرونایی و مرمت مساجد، حسینیه‌ها و ساخت سرویس بهداشتی و حمام در روستاها کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار