نوزاد مهابادی در برف و کولاک به دنیا آمد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: مادر باردار مهابادی به کمک نیرو‌های امدادی پس از ۱۰ ساعت تلاش از مرگ حتمی نجات یافت.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: مادر بارداری در روستای «پیر مکاییل» این شهرستان پس از ۱۰ ساعت تلاش تیم ‎های امدادی به سلامت از برف و کولاک نجات و به مراکز درمانی انتقال یافت.

امینی افزود: در تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی مشخص شد این مادر باردار که ۳۰ سال سن داشت و روز‌های آخر زایمان را سپری می‌کرد دچار زایمان زود رس شده بود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به مسدود بودن راه دسترسی این روستا به خاطر بارش برف و کولاک شب گذشته اضافه کرد: برای امدادرسانی به این مادر باردار چهار تیم شامل سلامت مادران باردار، پزشکی، مامایی و راهداری به این روستا اعزام شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این اقدام با همکاری هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان صورت گرفت، اضافه کرد: به دلیل کولاک شدید انتقال همه تیم‌ها به این روستا ممکن نبود عملیات سرم‌تراپی و کمک به مادر را انجام دادند.

نوزاد مهابادی در برف و کولاک به دنیا آمد

امینی اذعان کرد: این مادر باردار با استفاده از آمبولانس به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان منتقل شد که بلافاصله تحت مداوا و درمان تیم پزشکی قرار گرفت.

طبق اعلام پزشکان وضعیت سلامتی این مادر هم‌اکنون رو به بهبود است و در بخش زنان بیمارستان امام خمینی (ره) تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

روستای سخت‌گذر و کوهستانی «پیرمکاییل» در بخش خلیفان مهاباد و در فاصله ۲۱ کیلومتری این شهر واقع شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.