راه‌آهن سفیددشت به شهرکرد با پیشرفت فیزیکی ۴۶ درصدی همراه است.

راه‌آهن سفیددشت به شهرکردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا صلواتی مجری طرح‌های زیربنایی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور از فعال بودن طرح راه‌آهن سفیددشت به شهرکرد در چهار قطعه خبر داد و گفت: زیرسازی این طرح تاکنون از ۴۶ درصد پیشرفت برخوردار شده است.

او افزود: برای سرعت‌بخشی به اجرای این طرح اعتبار لازم مورد نیاز است و انتظار می‌رود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار باقی‌مانده به زودی تأمین شود.


بیشتر بخوانید


صلواتی با اشاره به چالش‌های تعیین ایستگاه راه‌آهن در شهرکرد اضافه کرد: با وجود اینکه پیمانکار طرح مشخص شده است، اما معارضات موجود ایستگاه راه‌آهن در محل میدان قمر بنی‌هاشم (ع) شهرکرد عملیات اجرایی این طرح را با وقفه مواجه کرد.

او ادامه داد: با این وجود، محل دیگری برای استقرار ایستگاه مشخص شده است که نسبت به دیگر موارد پیشنهادی از نظر اجرایی بودن، فنی بودن و اقتصادی بودن توجیه‌پذیر است.

صلواتی با اشاره به تغییر محل ایستگاه راه‌آهن از میدان قمر بنی‌هاشم (ع) به محدوده اراضی میدان دانشگاه آزاد شهرکرد در منطقه رحمیته، گفت: بر اساس مطالعات کارشناسی این محل بهترین گزینه برای جانمایی ایستگاه است و تنها ۱۵ هکتار معارض در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار