امیر غلامیان:

رصد تحرکات دشمن و ارسال مشخصات برای یگان آتش، ویژگی سامانه جلال است

فرمانده ارشد نظامی ارتش درباره سامانه الکترواپتیکی سیار جلال گفت: در رزمایش اقتدار ۹۹ سرتاسر منطقه عملیاتی را به وسیله دوربین‌ها رصد کرده و توانستیم این قابلیت را برای فرماندهان به وجود بیاوریم که تحرکات دشمن را رصد کنند.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص به کارگیری سامانه پایش الکترواپتیکی سیار جلال در رزمایش اقتدار ۹۹ با امیر سرتیپ دوم امیر غلامیان فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیر سرتیپ دوم امیر غلامیان با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اقتدار ۹۹ برگ‌های برنده‌ای رو کرد، گفت: در این رزمایش از سامانه ناوبری و حرکت در شب بالگرد‌های ۲۱۴ رونمایی کردیم. در حقیقت توانستیم این توانایی را در بالگرد‌های ارتش به منصه ظهور برسانیم که بتوانند در شب پرواز کنند. این فناوری یکی از آرزو‌های همیشگی ارتش بود که به دست نیرو‌های توانمند صنعت بالگردسازی در ارتش عملی شد.

وی افزود: یکی دیگر از توانمندی‌های ارتش در این رزمایش، تیراندازی بالگرد‌ها در رزم شبانه است. این قابلیت را در بالگرد‌ها نداشتیم که با استفاده از سامانه‌های ناوبری و تیراندازی در شب، توانستیم قدرت تهاجمی و رزم بالگرد‌ها را علاوه بر رزم در روز در شب ارتقاء ببخشیم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور با اشاره به انجام موفق رزمایش بالگردها، بیان کرد: تعداد زیادی از بالگرد‌ها در شب تیراندازی کردند و اهداف را برابر تعریفی که صورت گرفته بود، منهدم کردند و این موضوع یکی از افتخارات کشور در صنعت بالگرد سازی است.

وی درباره سامانه الکترواپتیکی سیار جلال توضیح داد و گفت: این سامانه یکی از الزامات بسیار مهم ارتش در سامانه‌های «پشت فرماندهی» است. این نیاز را در طول دوران دفاع مقدس هم داشتیم که تمام فضای عملیاتی را در فرمانده یگان مانوری بتواند تحلیل و رصد کند و با شناسایی موقعیت دشمن، آن را به یگان‌های عملیاتی و آتش خود مختصات و مشخصات را ارسال کند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در رزمایش اقتدار ۹۹ توانستیم سامانه الکترواپتیکی سیار جلال را عملیاتی کنیم و سرتاسر منطقه عملیاتی را به وسیله دوربین‌ها رصد کرده و توانستیم این قابلیت را برای فرماندهان به وجود بیاوریم که در سامانه سیار فرماندهی بتوانند تحرکات دشمن را رصد و برای یگان‌های پشتیبانی آتش ارسال کنند. این فناوری قطعا یک دستاورد بسیار بزرگ و مهم برای ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار