خیرین مروجان اندیشه و فرهنگ نوع دوستی در جامعه هستند

استاندار اردبیل خیرین را مروجان فرهنگ و اندیشه نوع دوستی در جامعه دانست و خواستار معرفی این الگو‌ها شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین افتتاح کلینیک دندانپزشکی خیرساز شمیم مهر گفت: وجود افراد نیکوکار در جامعه علاوه بر خدمت رسانی به نیازمندان ،در رواج اندیشه و فرهنگ خیرخواهی نیز موثر بوده و مانع از فراموشی خصایل زیبا می شود.

او با اشاره به اقدامات خیرین در ایجاد کلینیک دندانپزشکی و حمایت از کودکان سرطانی ، افزود: این اقدام  تسکینی بر بخشی از اندوه خانواده هایی که درد بیماری فرزند دارند ،بوده و کاری پرارج و شایسته قدردانی است.

استاندار اردبیل ترویج فرهنگ همدلی برای غلبه بر مشکلات را از دیگر مزیت های اجتماعی اقدامات خیرین دانست و گفت:در برخی خانواده ها با از دست رفتن سرپرست نیاز به عاطفه و توجه بیشتر احساس می شود که مشارکت خیرین در راستای دلجویی از این افراد و کمک رسانی ، نمونه بارز مودت و مهربانی است.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به مشارکت خیرین استان در زمینه های مختلف از جمله مدرسه سازی و پرداخت هزینه درمانی کودکان سرطانی زیر ۱۸ سال ازساخت ۳۴۰ باب مدرسه با مشارکت خیرین در استان از سال ۸۸ تا کنون خبر داد.

جواد قرآن نویس افزود: این مدارس در قالب هزار و ۵۸۰ کلاس درس ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

او با اشاره به فعالیت بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی از سال ۸۲ در استان گفت: این بنیاد کلیه هزینه های درمانی کودکان سرطانی و بخشی از هزینه های تحصیلی و متفرقه کودکان بی سرپرست را با کمک خیرین در استان تامین و پرداخت می کند.

قرآن نویس تعداد کودکان تحت پوشش این بنیاد در بخش سرطانی و بی سرپرست را ۲ هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد و از ارائه ۵۲ نوع خدمت به این کودکان خبر داد.

رئیس بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان اردبیل در ادامه به راه اندازی کلینیک دندانپزشکی شمیم مهر گفت: تمام هزینه های این کلینیک با مشارکت خیرین و پزشکان تامین شده و به تحت پوشش های این بنیاد خدمات به صورت کاملا رایگان ارائه می دهد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.