دکل ۴۰۰ کیلو ولت زاهدان - سفیدآبه دوباره برپا شد

مسوول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: دکل خط ۴۰۰ کیلو ولت زاهدان - سفیدآبه که از سوی سارقان دچار سقوط شده بود با تلاش‌های کارکنان این شرکت پس از ۱۱ روز دوباره برپاشد.

نرجس مشهدی مسوول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: در این مدت ۱۱ روزه به موازات پیگیری موضوع از طریق ارگان‌های انتظامی، فعالیت‌هایی، چون برکناری و دمونتاژ دکل، تهیه قطعات جدید، مونتاژ و بازسازی آن اقدام شد.

او با بیان اینکه حدود ۱۵ نفر سیم‌بان ماهر بصورت روزانه و پنج خودروی سنگین و سبک بکارگرفته شدند تا این مشکل رفع شود افزود: نبشی‌های سرقت شده دکل‌ها در سیستان و بلوچستان نسبت به ۲ سال قبل حدود ۱.۵ برابر شده است.

مسوول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تاکنون سابقه سقوط دکل در سال‌های اخیر وجود نداشته و این حادثه خسارات زیادی به وجود آورده است.

او  با اشاره به سهم ۱۱ درصدی سیستان و بلوچستان از خطوط انتقال و فوق توزیع کشور و همچنین نواحی گسترده و بیابانی این استان گفت: لازم است که در این مورد دستگاه‌های ذیربط همکاری و همراهی بیشتری با شرکت برق منطقه‌ای استان داشته باشند.

 سرقت از دکل خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان - سفیدآبه در ۹ کیلومتری زاهدان سبب سقوط دکل و ایجاد خسارت یک میلیارد تومانی شد. این حادثه ۲۰ دی در ساعت یک بامداد اتفاق افتاده و برای ساعاتی نواحی شمالی شهرستان زاهدان را در خاموشی فرو برد.

در جریان سقوط دکل خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان - سفیدآبه یکی از سارقان جان خود را همراه با این سقوط از دست داده بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار