اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در چهارمحال و بختیاری

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تحکیم بنیان خانواده در قالب ۹ گام از سال ۹۳ طراحی و اجرایی شده و هم‌اکنون در سراسر کشور در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید محمد موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد استان در دفتر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به افزایش آمار طلاق در چند سال گذشته در کشور و استان گفت: نسبت ازدواج به طلاق در استان ۴.۵ ازدواج به یک واقعه طلاق است.

او افزود: در دهه ۷۰ به ازای هر ۶۰ واقعه ازدواج یک طلاق ثبت می‌شد در حالی که این آمار در اوایل دهه ۹۰ به ازای هر ۱۰ ازدواج یک طلاق و در سال ۹۹ به ازای هر ۴.۵ واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت می‌شود.


بیشتر بخوانید


موسوی به تصویب و اجرای طرح تحکیم بنیان خانواده در استان اشاره و اضافه کرد: این طرح در قالب ۹ گام از سال۹۳ طراحی و اجرایی شده و هم‌اکنون در سراسر کشور در دست اجراست.

او با تاکید بر اینکه هم‌اکنون پنج گام این طرح به صورت اجباری در دست اجراست ادامه داد: اجرای گام‌های بعدی این طرح نیاز به تامین اعتبار دارد.

موسوی به اجرای طرح شخصیت‌شناسی زوجین پیش از ازدواج در دو شهرستان لردگان و شهرکرد به صور پایلوت اشاره کرد و گفت: اجباری شدن اجرای این طرح در سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

او به اجرای طرح اجباری تست طب سنتی در راستای اجرای طرح تحکیم خانواده و تثبت خانواده قبل از ازدواج و یا در زمان بروز مشکل در خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: با شناسایی مزاج و همچنین شخصیت زوجین، می‌توان زندگی بدون تنش را برای خانواده‌ها فراهم کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی و جرائم، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کاهش شدید آب‌های زیرزمینی، سلامت و بهداشت، مفاسد اقتصادی به عنوان تهدیدات اساسی است اضافه کرد: ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، بررسی علت‌ها و بروز آسیب‌ها توسط تشکل‌های مردم نهاد یک امر ضروری است.

او بر نقش رسانه‌ها در ترویج و انتقال مهارت‌های زندگی، تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی، رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها در تولید محتوای مناسب ضروری است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار